Płatności Blue Media wykorzystane w pierwszym bezobsługowym sklepie w Polsce

#płatności online #sklep bezobsługowy #innowacja

Udostępnij:

Pierwszy całkowicie bezobsługowy sklep w Polsce wystartował w Poznaniu pod marką Take&GO. System płatności elektronicznych, kluczowy dla powodzenia przedsięwzięcia, dostarczyła firma Blue Media.

Cały proces zakupów w sklepie Take&Go, w tym płacenie za towary, jest w pełni zautomatyzowany. Dzięki wykorzystanym technologiom klienci po prostu wchodzą do sklepu, wybierają produkty i wychodzą. To nie znaczy, że za nie nie płacą. Płacenie odbywa się w tle.

Aby robić zakupy w Take&GO wystarczy zainstalować aplikację sklepu oraz przypisać do niej kartę płatniczą (debetową lub kredytową) jako źródło pieniądza. Wchodząc do sklepu należy przyłożyć do czytnika wygenerowany w aplikacji kod QR. Wszystkie produkty w sklepie są oznakowane tagami RFiD (automatycznie odczytywanymi drogą radiową), i podlegają automatycznemu zliczeniu. Klienci nie muszą skanować kodów produktów.

Dzięki w pełni zautomatyzowanemu procesowi płacenia klienci nie muszą wyjmować gotówki czy kart płatniczych. Po zatwierdzeniu listy zakupów w komórce po prostu przechodzą przez specjalną strefę płacenia, a płatność jest pobierana automatycznie.

- Przy tworzeniu rozwiązania płatniczego dla Take&GO największym wyzwaniem było zapewnienie bardzo krótkiego czasu realizacji płatności, dzięki czemu proces płacenia, oraz całych zakupów, jest możliwie prosty i odbywa się bez najmniejszych zakłóceń - komentuje Krystian Wesołowski z Blue Media. - Jak pokazują doświadczenia klientów Take&GO, udało nam się to w pełni osiągnąć, jednocześnie zachowując pewność transakcji.

Uniwersalne rozwiązanie “płatności w tle”

System płatności wykorzystywany w aplikacji Take&GO działa w oparciu o autorskie rozwiązanie płatnicze Blue Media wpisujące się w trend tzw. seamless payments.

Dzięki Autopay SDK (software development kit), gotowej bibliotece służącej do realizowania płatności mobilnych na platformach Android i iOS, z rozwiązań mobilnych płatności automatycznych mogą korzystać także twórcy innych aplikacji, wykorzystywanych w różnych sytuacjach i warunkach.

Na podobnej zasadzie jak w przypadku sklepu Take&GO działa usługa automatycznych płatności Autopay do Blue Media. Od lata tego roku można za pomocą aplikacji Autopay płacić za korzystanie z płatnych  odcinków autostrad A1 i A4. Znów, tam gdzie płacenie za produkty lub usługi generuje kolejki - w sklepie czy na autostradzie - kluczowa jest pełna automatyzacja płatności. Posiadacze aplikacji Autopay po prostu podjeżdżają do szlabanu, który - po rozpoznaniu tablic rejestracyjnych - automatycznie się podnosi. Do skorzystania z usługi i uiszczenia opłaty nie trzeba mieć nawet telefonu przy sobie. 

Przeczytaj także:

Ecommerce

Multichannel a Omnichannel w dużych sklepach e-commerce. Porównanie i wybór strategii

Prowadzisz duży sklep internetowy i zastanawiasz się, która strategia jest lepsza? Wyjaśniamy różnicę pomiędzy podejściami i wskazujemy ich plusy i minusy.

21.09.2023 Czytaj więcej

Ecommerce

Segmentacja klientów w e-commerce. Jak wykorzystać targetowanie dla zwiększenia konwersji

Czym jest segmentacja klientów i jak ją zrobić, by móc odpowiedno targetować ofertę i podnosić w ten sposób konwersję? Odpowiedź znajdziesz tutaj.

19.09.2023 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak wykorzystuje się metaverse w e-commerce?

Czym jest Metaverse i w jaki sposób można go wykorzystać do rozwoju sprzedaży online? Które wielkie marki mają już swoje wirtualne sklepy na Metaverse?

18.09.2023 Czytaj więcej