Prowadzisz sklep internetowy? Oto 10 książek, które warto przeczytać

#sprzedaż online #marketing #książki

21.03.2022
Udostępnij:

Obserwujemy największą rewolucję zakupową w XXI wieku. Prowadzenie biznesu w realiach ogromnej konkurencji staje się nie lada wyzwaniem. Dlatego warto zacząć od zdobycia gruntownej wiedzy, aby nie popełnić błędów, które mogą sporo kosztować. Szkoda czasu na jednodniowe kursy, które nie nauczą sprzedaży w internecie. To za mało, dlatego warto sięgnąć po książki. Przygotowaliśmy listę 10 pozycji, które warto przeczytać, zanim e-sklep powstanie.

Listę polecanych książek zaczniemy od pozycji, które przydadzą się podczas zakładania sklepu online. W kolejnym kroku pokażemy książki, które pomogą ten sklep rozwinąć. W naszym podsumowaniu nie zabraknie również lektur o copywritingu, dzięki którym można zdobyć wiedzę, jak tworzyć wyjątkowe opisy produktów.

1. Z listów Bezosa. 14 żelaznych reguł rozwoju biznesu, dzięki którym wzrastał Amazon – Steve Anderson, Karen Anderson

Jeżeli chcesz wiedzieć, czym kierował się Bezos przy wyborze określonych procesów strategicznych podczas budowy swojego internetowego imperium, koniecznie przeczytaj tę książkę. Zawarto w niej wskazówki, jak dostosować różne techniki do konkretnych warunków, a przede wszystkim – 14 ważnych reguł, których stosowanie pomaga osiągać najlepsze efekty.

Lektura książki może zainspirować podczas pierwszych kroków przy powstawaniu sklepu internetowego. Jest godna polecenia – według zaprezentowanych w niej strategii powstał jeden z największych sklepów internetowych na świecie – Amazon. W książce znajduje się: historia początków Amazona, wyjaśnienie strategii rozwijania Amazona, nieoczywiste informacje wybrane z rocznych sprawozdań Jeffa Bezosa i wspomniane 14 zasad rozwoju, które przyniosą sukces każdej firmie. Dobra motywacja, na początek.

2. Kup teraz! Jak stworzyć swój e-sklep i odnieść sukces – Maciej Stodolny

Książka ma na celu wyjaśnić, jak przejść z biznesem ze świata offline do online. Przestrzega przed najczęstszymi błędami i prezentuje najlepsze rozwiązania, które warto wdrożyć, aby odnieść sukces. Znajdują się tu najważniejsze zagadnienia – czym jest konwersja, na czym polega Google Ads, jakie są unikatowe sposoby na promocję sklepu. Jeśli dopiero przymierzasz się do założenia e-sklepu, warto zacząć od lektury tej książki.

3. Sklepy internetowe. Jak złapać w sieci e-konsumentki i e-konsumentów – Marzena Feldy

Z kolei ta książka, oprócz praktycznych porad w zakresie prowadzenia handlu w internecie, zawiera wskazówki oparte na własnych doświadczeniach autorki. Dowiesz się z niej, jakie są różnice między e-konsumentkami i e-konsumentami na poszczególnych etapach procesu podejmowania decyzji zakupowych, ale też istotnych z punktu obsługi posprzedażowej. Okazuje się, że w zależności od przeważającej płci klientów i klientek, sklep powinien inaczej funkcjonować. Ciekawostką są konkretne przykłady rozwiązań stosowanych przez krajowe i zagraniczne e-sklepy.

4. Własna firma krok po kroku – Grzegorz Krzemień

Lektura przyda się każdemu, kto rozpoczyna działalność gospodarczą. Chociaż nie jest skierowana stricte do właścicieli sklepów internetowych, to i tak może okazać się dobrym źródłem informacji. Powstała bowiem z myślą o wszystkich, którzy planują prowadzić biznes w polskich realiach. Pokazuje jak przejść przez kolejne etapu rozwoju, tworzyć oferty, zarządzać ludźmi, uwzględniać trendy i potrzeby klientów oraz jak omijać przeszkody. Autorem jest przedsiębiorca, który z sukcesem działa w branży internetowej. Polecana lektura dla osób, którym zależy na zbudowaniu solidnej i zyskownej firmy w sieci.

5. Zakamarki marki – Paweł Tkaczyk

Przechodząc do lektur z zakresu marketingu i budowania marki, nie można pominąć tej pozycji. Autorem jest mentor marketingowy, który budował marki małych i średnich firm. Na bazie swoich doświadczeń, zgromadził w książce najbardziej skuteczne techniki marketingowe. To odpowiednia lektura zarówno dla właścicieli sklepów internetowych, jak i pracowników działu PR i marketingu. Książka podbiła serca wielu czytelników – nie bez powodu. Nauczy Cię: strategii komunikacji z klientem, zasad identyfikacji wizualnej i metod tworzenia silnej marki.

6. Twoja firma w social mediach – Marcin Żukowski

Twojej firmy nie ma w mediach społecznościowych? Sporo tracisz, ale pewnie już o tym wiesz. Jednak przecieranie szlaków bez przygotowania nie jest dobrym pomysłem. Dlatego warto zacząć od tej książki i zaczerpnąć wiedzy na temat dostępnych kanałów w social mediach, ich funkcjonalności oraz skorzystać z porad, inspiracji i gotowych rozwiązań. Będziesz umieć samodzielnie przygotować kompleksową kampanię w sieci, dowiesz się jak wirtualnie zdobywać klientów i tworzyć z nimi trwałe relacje.

7. Content Marketing i social media – Barbara Stawarz-Garcia

Książka zawiera kompleksowe wyjaśnienie wszystkich najważniejszych zagadnień marketingowych, które musi znać każdy właściciel sklepu internetowego. Dowiesz się z niej, jak tworzyć grupy docelowe, persony, jakie kanały wybrać, jak pisać testy, jak określić strategię content marketingową, jakie są dostępne narzędzia itd. Co ciekawe znajdują się tam konkretne porady, jak kierować ofertę do kobiet, co jest szczególnie ważne z punktu widzenia niektórych internetowych biznesów.

8. Biblia copywritingu – Darek Puzyrkiewicz

To książka, od której każdy copywriter zaczyna swoją edukację. Jeżeli na początku nie chcesz zatrudniać osoby do tworzenia opisów produktów, ta książka powinna Cię zainteresować. Jest krótka, treściwa – ale zawiera esencję tego, co najważniejsze przy tworzeniu tekstów. Dowiesz się, czym jest język korzyści, jak trafiać do klientów z ofertą, jak przekonać ich zakupu i jakie triki zastosować podczas tworzenia opisów.

9. Magia słów – Joanna Wrycza-Bekier

"Magia słów" to wyższy poziom wtajemniczenia przy tworzeniu zaawansowanych tekstów. Możesz ją wykorzystać do przygotowania opisów, które nie pozostaną obojętne dla klientów. Ma to szczególne znaczenie w dobie tak ogromnej konkurencji. Na wielu stronach opisy produktów wyglądają podobnie. Wyróżnij się, wykorzystując sztuczki pisarskie zaprezentowane przez autorkę w tej wartościowej książce.

10. Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) – Artur Jabłoński

To ostatnia pozycja w naszym zestawieniu, ale nie mniej ważna. To pigułka wiedzy, zawierająca wszystko, co potrzeba do tworzenia sprzedażowych tekstów. Właśnie te interesują Cię przecież najbardziej. Dowiesz się z niej, jak klienci czytają teksty, kiedy forma jest ważniejsza od treści, jak pisać skuteczne i przystępnie. Na końcu autor dzieli się konkretnymi poradami, schematami, gotowymi rozwiązaniami, które sprawią, że Twoje teksty reklamowe będą działały na klientów jak magnes.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Jakie są najpopularniejsze metody płatności w internecie?

Sprawdź, z jakich metod płatności najczęściej korzystają obecnie klienci kupujący online i które warto wprowadzić w Twoim sklepie internetowym w 2025 r.

23.10.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Sprzedaż międzynarodowa (cross-border) – jak skutecznie i bezpiecznie wprowadzić ją w Twoim e-commerce?

Dowiedz się, jak wprowadzić płatności walutowe w e-commerce, zapewniając bezpieczne transakcje. Odkryj kluczowe strategie minimalizowania ryzyka w sprzedaży...

19.08.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak wprowadzić model subskrypcyjny w e-biznesie i zachęcić do niego swoich klientów?

Dowiedz się, jak wdrożyć subskrypcje i skutecznie zarządzać płatnościami subskrypcyjnymi. Zwiększ obroty swojego e-biznesu i zbuduj trwałe relacje z klientami.

12.08.2024 Czytaj więcej