Prowadzisz sklep wnętrzarski online? Poznaj nową funkcję Pinteresta

#sprzedaż online #marketing #social media #Pinterest

21.04.2022
Udostępnij:

Właściciel sklepu internetowego powinien bacznie obserwować, z jakich mediów społecznościowych najczęściej korzystają potencjalni klienci. Chociaż wiele marek działa na Facebooku, Instagramie i YouTube, warto szukać nowych rozwiązań. Pinterest cieszy się w Polsce coraz większą popularnością, a nowoczesna technologia AR poprawi jego pozycję w branży e-commerce.

Z jakich kanałów social media korzystają marki wnętrzarskie?

Pandemia COVID-19 przyczyniła się do tego, że przedsiębiorcy z branży budowlano-wnętrzarskiej w dużej mierze komunikują się z klientem przez internet. Z raportu „Home & Garden – nowa komunikacja marek. Trendy 2021” wynika, że każda firma (98%) przynajmniej w pewnym stopniu działa w social media. Traktuje je nie tylko jako zamiennik rozmów telefonicznych i bezpośrednich spotkań z klientami, lecz również jako filar strategii sprzedaży.

Przywołane badania pokazują, że 98% ankietowanych firm korzysta z Facebooka, a 88% firm reklamuje się na Instagramie. Na trzecim miejscu uplasował się YouTube, na którym działa 70% ankietowanych. Nieco mniejszą popularnością cieszy się Linkedin (60%) i Pinterest (45%).

Jak działa Pinterest?

Pinterest jest nie tylko kopalnią pomysłów, lecz także pozwala na bieżąco śledzić najnowsze trendy wnętrzarskie. Nic więc dziwnego, że coraz więcej marek włącza wspomnianą platformę do swojej strategii marketingowej. Portal przypomina wirtualną tablicę korkową, na której użytkownicy, zwani pinnerami, zapisują interesujące zdjęcia, filmy i gify. Jeśli nie oznaczą swoich tablic jako prywatne, inne osoby mogą swobodnie je przeglądać, zapisywać lub klikać poszczególne linki. Zbierając inspiracje, warto przyporządkować piny do poszczególnych kategorii. Wystarczy, że nadamy interaktywnym tablicom odpowiednie nazwy.

Aby wyróżnić się na platformie, firma powinna regularnie publikować nowe, oryginalne piny. Dzięki temu szybciej dotrze do użytkowników, którzy zaczną ją śledzić. Oprócz zdjęć i filmików warto dodawać produkty oraz kolekcje reklam. W tym przypadku należy utworzyć konto firmowe, a następnie skonfigurować sklep na platformie.

Pinterest z funkcją AR

Jeśli chcesz pozyskać klientów i wyróżnić się na tle konkurencji, zaproponuj im niebanalne rozwiązania. Narzędzie AR Try on Home Decor oparte jest na rozszerzonej rzeczywistości, dzięki czemu zapewnia lepsze wrażenia z zakupów online. Wspomniane rozwiązanie pozwala sprawdzić, jak będą prezentowały się wybrane dekoracje lub meble w naszym mieszkaniu. Posłuży do tego aplikacja Pinterest Lens, który umożliwia wizualne wyszukiwanie produktów. Rozpoznaje rzeczywiste wymiary i detale obiektów, dlatego przydaje się podczas aranżacji wnętrz.

Użytkownik może dostosowywać przedmioty w widoku kamery, aby ułatwić sobie wizualizację. Z proponowanej funkcji można korzystać zarówno na urządzeniach z Androidem, jak i iOS. Aktualnie dostępna jest w Stanach Zjednoczonych, ale twórcy deklarują, że w przyszłości pojawi się na całym świecie.

Proponowane narzędzie skierowane jest zarówno do osób planujących remont, jak i miłośników aranżacji wnętrz. AR Try on Home Decor zapewnia płynne przejście od inspiracji do realizacji z poziomu smartfona. Jeśli użytkownikowi spodoba się jakiś produkt, może go łatwo kupić w jednym z popularnych amerykańskich sklepów. Obecnie na Pintereście znajdziemy meble takich marek jak Wayfair, CB2, Crate & Barrel, Walmart i West Elm.

Pandemia zmieniła zachowania zakupowe klientów, którzy doceniają mobilne i wirtualne rozwiązania. Zanim podejmą ostateczną decyzję, dokładnie porównują dostępne oferty. Zwracają też uwagę na spersonalizowane rekomendacje produktów. Specjaliści przekonują, że z Pinteresta korzystają przede wszystkim marki wnętrzarskie, modowe i kosmetyczne, których strategia bazuje na komunikacji wizualnej.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Jakie są najpopularniejsze metody płatności w internecie?

Sprawdź, z jakich metod płatności najczęściej korzystają obecnie klienci kupujący online i które warto wprowadzić w Twoim sklepie internetowym w 2025 r.

23.10.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Sprzedaż międzynarodowa (cross-border) – jak skutecznie i bezpiecznie wprowadzić ją w Twoim e-commerce?

Dowiedz się, jak wprowadzić płatności walutowe w e-commerce, zapewniając bezpieczne transakcje. Odkryj kluczowe strategie minimalizowania ryzyka w sprzedaży...

19.08.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak wprowadzić model subskrypcyjny w e-biznesie i zachęcić do niego swoich klientów?

Dowiedz się, jak wdrożyć subskrypcje i skutecznie zarządzać płatnościami subskrypcyjnymi. Zwiększ obroty swojego e-biznesu i zbuduj trwałe relacje z klientami.

12.08.2024 Czytaj więcej