TOP10 podcastów, które pomogą skalować biznes

#ecommerce #e-biznes #podcasty

24.03.2023
Udostępnij:

Zarządzanie firmą jest absorbujące. Szczególnie wtedy, gdy zespół jest niewielki, a obowiązków sporo. Wyzwaniem jest znalezienie czasu na edukację biznesową, podnoszenie kwalifikacji czy poszukiwanie inspiracji. Podręczniki są grube i często zbyt „specjalistyczne”, a wyszukiwanie użytecznych informacji w internecie pochłania dużo czasu. Ale istnieje rozwiązanie, które wydaje się idealne – podcasty biznesowe.

Ludzie dzielą się na tych, którzy są fanami podcastów i tych, którzy jeszcze ich nie słuchali. Stąd ważna uwaga już na samym początku wpisu: słuchanie audycji może być uzależniające i podejmujesz się czytania dalszej części tekstu (a potem pewnie słuchania wybranych podcastów) na własną odpowiedzialność!

Przede wszystkim słuchanie podcastów jest bardzo wygodne. Można ich słuchać w zasadzie wszędzie – na siłowni, w czasie prasowania, gotowania, sprzątania czy jazdy samochodem. Umysł jest wtedy w innym trybie i bywa, że dzięki temu wpadamy na ciekawe pomysły i łatwiej przyswajamy wiedzę.

Podcasty tworzone są zarówno przez ekspertów w danej dziedzinie, jak i osoby zafascynowane tematem – niekoniecznie związane z nim zawodowo na co dzień. Zazwyczaj prowadzący potrafią ciekawie opowiadać i dzielić się wiedzą.

Kogo zatem warto posłuchać? Poznaj nasze zestawienie: TOP10 podcastów biznesowych


1. Mała Wielka Firma – Marek Jankowski

Nie bez powodu znajduje się na pierwszym miejscu listy. To jeden z pierwszych podcastów biznesowych w Polsce. Setki godzin nagrań, w których prowadzący porusza tematy związane z prowadzeniem działalności i odpowiada na pytania, które nurtują przedsiębiorców. Poruszane tematy dotyczą różnych etapów działalności – od procedur związanych z jej założeniem, poprzez pozyskanie klientów, aż do skalowania biznesu i dalszych inwestycji. Odpowiadają konkretnym wyzwaniom: w co młoda firma powinna inwestować, czy to już czas na zatrudnienie pierwszego pracownika, na co zwracać uwagę, jakie działania marketingowe prowadzić, jak sprzedawać, zarządzać, budować relacje z klientami czy pracownikami. Prowadzący często zaprasza nietuzinkowych gości. Styl rozmów jest przyjemny dla ucha – na luzie, ale z dużą dawką wiedzy.

Link do podcastu w aplikacji Spotify.


2. Zarabiam w Biznesie – Adam Grzesik

Ten z kolei podcast ma nieco inny styl prowadzenia – jest bardziej jak wykład. Prowadzący skupia się na zagadnieniach związanych z budowaniem firmy stabilnej pod względem biznesu i finansów. Daje mnóstwo praktycznych wskazówek. Całość przekazywanych treści jest rodzajem pigułki do zastosowania. Słuchając można odnieść wrażenie uczestnictwa w kompletnym, skondensowanym szkoleniu biznesowym.

Link do podcastu w aplikacji Spotify.


3. Biznesninja – Lidia Krawczyk

To podcast skierowany przede wszystkim do przedsiębiorców, którzy chcą poznać tajniki marketingu online – począwszy od tworzenia strategii, po budowanie i realizację skutecznych działań. Prowadząca podpowiada, jak badać potrzeby klienta, w jaki sposób promować firmę, oraz które kanały będą najskuteczniejsze. Część nagrań to inspirujące rozmowy z innymi właścicielami biznesów.

Link do podcastu w aplikacji Spotify.


4. Przygody przedsiębiorców – Adrian Gorzycki i Bartosz Kolanek

To bardzo przekrojowy podcast, którego idea opiera się na tytułowych rozmowach z przedsiębiorcami. Prowadzący zapraszają ludzi ze świata biznesu, by podzielili się swoimi doświadczeniami i przeżyciami, zarówno tymi pozytywnymi, jak i negatywnymi. Te często bywają najciekawsze! Atutem rozmów jest to, że zapraszani do audycji goście prowadzą nie tylko internetowe przedsięwzięcia, ale także tradycyjne firmy.

Link do podcastu w aplikacji Spotify.


5. Dzień dobry podatki – Michał Wilk

Prowadzący podcast jest doradcą podatkowym i wykładowcą akademickim. Ideą tworzonych przez niego audycji jest wyjaśnianie zawiłości polskiego prawa podatkowego. Podcaster do współpracy zaprasza czołowych ekspertów podatkowych w naszym kraju. W podcastach omawiane są nowe przepisy, wątpliwości interpretacyjne czy wyroki sądów. Wszystko po to by pomóc przedsiębiorcom zrozumieć regulacje podatkowe oraz ułatwić im poruszanie się w nich – a tym samym wesprzeć w rozwoju i skalowaniu biznesu.

Link do podcastu w aplikacji Spotify.


6. Konkretnie o marketingu – Artur Jabłoński

Jak wskazuje nazwa podcastu – jest on o marketingu. Prowadzący dostarcza wskazówek, które pozwolą usprawnić działania marketingowe oraz sprzedaż. Poruszane tematy są różnorodne – od tych związanych z kampaniami reklamowymi, content marketingiem czy social mediami po e-mail marketing i e-commerce. Dużo zależy od zaproszonych gości i ekspertów – ich wiedzy i doświadczenia.

Link do podcastu w aplikacji Spotify.


7. Podcast Biznesowy – Michał Sadowski

To podcast przede wszystkim o tworzeniu biznesu, ale słuchacz znajdzie tam także konkretne zagadnienia z obszaru marketingu, obsługi klienta czy sprzedaży. Michał Sadowski, charyzmatyczny założyciel Brand24, opiera się nie tylko na własnym doświadczeniu, ale też tym zdobytym przez zaproszonych gości – przedstawicieli różnych branż i biznesów. Wskazówki ekspertów – praktyków mogą realnie pomóc rozwijać własny biznes.

Link do podcastu w aplikacji Spotify.


8. Marketing MasterClass – Magdalena Pawłowska

Ten podcast to kopalnia praktycznych wskazówek dla przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać własny biznes bez dużych budżetów na działania promocyjne i reklamowe. Prowadząca skupia się na marketingu online, a do programu zaprasza inspirujących ekspertów i ekspertki, takich jak Maciej Orłoś, Ewa Chodakowska, Ula Chincz.

Link do podcastu w aplikacji Spotify.


9. Biznes od początku – Paweł Leżoch

To kolejny podcast biznesowy, który skupia się zarówno na zagadnieniach związanych z rozpoczęciem działalności, jak i rozwijaniu biznesu. Host zaprasza do rozmów doświadczonych przedsiębiorców i specjalistów z różnych dziedzin, a ich wskazówki pomogą nie tylko mądrze wystartować z własną firmą, a także konsekwentnie rozwijać firmę. I co ważne – mogą pomóc uniknąć błędów.

Link do podcastu w aplikacji Spotify.


10. Mały biznes, wielkie efekty – Justyna Stańska

Ten podcast jest skierowany głównie do właścicieli małych firm online. Audycje zawierają mnóstwo porad i wskazówek dostosowanych do potrzeb oraz możliwości firm, których właściciele nie posiadają ogromnych budżetów i licznego zespołu specjalistów. Mottem prowadzącej jest to, że sukces może osiągnąć każdy.

Link do podcastu w aplikacji Spotify.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Wykorzystanie bramki SMS do poprawy komunikacji z klientem sklepu

Odkryj, jak bramka SMS może rewolucjonizować komunikację z klientami w e-commerce, zwiększając zaufanie i lojalność. Dowiedz się, jak wykorzystać SMS-y.

18.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Strategie marketingowe dla e-commerce w branży fitness

Poznaj sprawdzone strategie marketingowe dla branży fitness w e-commerce. Dowiesz się, jak zwiększyć zasięg i zaangażowanie wokół Twoich produktów i usług fitness.

16.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak wykorzystać Instagram do promocji produktów handmade?

Odkryj, jak wykorzystać Instagram do promocji rękodzieła. Poznaj strategie, które pomogą Ci przyciągnąć uwagę klientów i zbudować społeczność wokół Twojej marki.

15.04.2024 Czytaj więcej