Boże Narodzenie, sylwester i Nowy Rok to świetne okazje, by popracować nad dobrymi relacjami z klientami: podziękować za zakupy i dać do zrozumienia, że firma o nich pamięta, a przede wszystkim docenia. Okazuje się, że napisanie stosownych życzeń wcale nie jest proste. Należy zastanowić się jak je przygotować i jakimi drogami przesłać.
Warto poświęcić chwilę i przygotować świąteczne życzenia, które ocieplą relacje z klientami. Pamiętaj, że to dzięki swoim odbiorcom, osiągasz sukces.
Jak napisać życzenia?
Firmy często mają określone standardy komunikacji z klientami. Jedne preferują poważny i wyważony styl, inne wolą bardziej swobodne traktowanie. Życzenia świąteczne powinny być spójne z dotychczasowym stylem komunikacji.
Jeżeli do klientów zawsze zwracasz się grzecznościowo Pan/Pani, to i taka forma powinna pojawić się w życzeniach. Warto również zdecydować się na tradycyjne życzenia.
Jeśli natomiast Twoja komunikacja z klientem opiera się na luźniejszym traktowaniu, dowcipne wierszyki będą jak najbardziej na miejscu. Szczególnie takie, gdzie pojawia się w nich bezpośrednie nawiązanie do działalności firmy.
Gdzie opublikować życzenia?
Jakich błędów nie popełnić przy składaniu życzeń?
Podczas składania życzeń łatwo jest popełnić błąd. Może on zaprzepaścić cel, jakim jest budowanie pozytywnego wizerunku marki. Jak napisać prawidłowo życzenia?
Nie zapomnij również o podpisie. Nawet jeśli obok życzeń pojawia się logo firmy, to życzenia należy stosowanie podpisać. Najlepiej imieniem i nazwiska właściciela firmy. Można też zakończyć sformułowaniem: „życzą pracownicy firmy X (w miejsce X wstaw nazwę firmy)”.
Co najważniejsze, nigdy nie łącz korespondencji świątecznej z tą bieżącą. Najgorszym z możliwych scenariuszy jest wysłanie wezwania do zapłaty z życzeniami świątecznymi.
Jeżeli nie czujesz się na siłach, aby samemu przygotować życzenia świąteczne, możesz zlecić to agencji reklamowej lub copywriterowi. Ma to szczególne znaczenie, jeśli zależy Ci na nietuzinkowych życzeniach, które będą odzwierciedlały Twoją ofertę.
Co możesz zyskać?
Dla przedsiębiorców czas przedświąteczny należy do najbardziej pracowitych. Jednak w ferworze obowiązków, warto pamiętać o utrzymaniu dobrych relacji z klientami. Taki prosty gest nie kosztuje nic (lub niewiele), a może przynieść wiele pozytywnych skutków. To przede wszystkim wzmocnienie wizerunku firmy oraz budowanie pozytywnych relacji z klientami, które mogą mieć swoje odzwierciedlenie w kolejnych miesiącach nadchodzącego roku.