W Twoim e-sklepie nie ma płatności BLIK? Czas to zmienić

#BLIK #sprzedaż online #e-biznes

08.06.2021
Udostępnij:

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy i chcesz zyskać więcej klientów, musisz wprowadzić nowoczesne metody płatności. To one często decydują o tym, czy klient dokończy transakcję. BLIK jest najprostszy w obsłudze i korzysta z niego już ponad 6 milionów użytkowników.


Chcesz, żeby Twoi klienci mogli płacić szybko, wygodnie i bezpiecznie? Oni również. Jeśli zastanawiasz się jakie metody płatności są najczęściej wybierane – zajrzyj do podlinkowanego artykułu.

Jak wynika z analizy Blue Media, szybkie płatności elektroniczne to zdecydowanie najczęściej i najchętniej wybierana metoda zapłaty za zakupy internetowe. Młodsi kupujący szczególnie chętnie wybierają płatności BLIK, który w 2020 r. odnotował wyraźny wzrost liczby użytkowników.

Według danych prnews.pl, liczba osób, które aktywnie korzystają z BLIK-a wzrosła o blisko 600 tys. w ciągu kwartału – do 6 mln. W badaniu przyjęto zasadę, że aktywnym użytkownikiem jest osoba, która zrealizuje przynajmniej jedną transakcję w miesiącu. Nie brano zatem pod uwagę użytkowników, którzy wykonywali wyłącznie przelewy na numer telefonu, nie korzystając z innych kanałów płatności BLIK-iem. Natomiast średnia liczba transakcji dziennie w trzecim kwartale 2020 roku wyniosła prawie 1,2 miliona. Średnia wartość transakcji opłacanych BLIK-iem to 133 zł. Łączna kwota zakupów w III kw. 2020 wyniosła aż 14,6 mld zł, z czego ponad połowa (8,5 mld) to wydatki w internecie.


Czym jest kod BLIK?


To jednorazowy 6-cyfrowy kod, który znajduje się w większości aplikacji banków. Jego okres ważności od momentu wygenerowania trwa zaledwie 2 minuty. Przepisując go w momencie opłacania transakcji, klient może szybko i bezproblemowo zapłacić za produkt lub usługę. Jeśli chcesz zadbać o lepszą jakość obsługi, wyrażoną wygodą swoich klientów, nie pozostaje Ci nic innego – jak wdrożyć płatność kodem BLIK, do swojego e-biznesu. Twoi klienci to docenią, bo będą mogli dokonać nieskomplikowanej płatności.


BLIK wprowadził płatności cykliczne – na czym polegają?


BLIK pozwala również na zdefiniowanie płatności powtarzalnych. Można nimi zarządzać również z poziomu aplikacji bankowej. Płatności cykliczne BLIK szczególnie powinni wprowadzić Ci przedsiębiorcy, którzy mają stałych klientów. Dzięki temu można zapanować nad płynnością finansową i nie martwić się niezapłaconymi fakturami.

Podobne cele pozwalają również osiągać płatności automatyczne, o których możesz dowiedzieć się więcej z artykułu: Płatności automatyczne – kiedy warto je wdrożyć?


Dlaczego warto dodać płatności BLIK do oferty?


BLIK jest coraz częściej wybieranym sposobem płatności w internecie. Wdrożyć go może każdy właściciel internetowego biznesu. Bezgotówkowe rozliczenia dodatkowo zyskały na popularności za sprawą pandemii koronawirusa.

Jeśli więc zależy Ci pozyskaniu nowej grupy klientów, dla której liczą się innowacyjne metody płatności, wprowadź jak najszybciej taką możliwość do swojego e-sklepu. Jedno jest pewne – to gwarancja wzrostu sprzedaży, dzięki zwiększeniu udziału nowych klientów. Nie zmarnuj tej szansy. Internauci przyzwyczaili się już do BLIK-a, w można spodziewać się, że w kolejnych latach przestaną ich interesować bardziej skomplikowane metody płatności.


Płatności online dla sklepów internetowych

Wybierz bezpieczne i niezawodne płatności Autopay, a rozwiniesz swój biznes

Zacznij pobierać płatności

Przeczytaj także:

Ecommerce

Jakie są najpopularniejsze metody płatności w internecie?

Sprawdź, z jakich metod płatności najczęściej korzystają obecnie klienci kupujący online i które warto wprowadzić w Twoim sklepie internetowym w 2025 r.

23.10.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Sprzedaż międzynarodowa (cross-border) – jak skutecznie i bezpiecznie wprowadzić ją w Twoim e-commerce?

Dowiedz się, jak wprowadzić płatności walutowe w e-commerce, zapewniając bezpieczne transakcje. Odkryj kluczowe strategie minimalizowania ryzyka w sprzedaży...

19.08.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak wprowadzić model subskrypcyjny w e-biznesie i zachęcić do niego swoich klientów?

Dowiedz się, jak wdrożyć subskrypcje i skutecznie zarządzać płatnościami subskrypcyjnymi. Zwiększ obroty swojego e-biznesu i zbuduj trwałe relacje z klientami.

12.08.2024 Czytaj więcej