Na Twoje konto reklamowe na Facebooku zostały nałożone ograniczenia? Są różne sposoby, aby sobie z tym poradzić. Należy jednak zadziałać jak najszybciej, bo po czasie blokada konta będzie nieodwracalna. Co więc trzeba zrobić?
Są różne ograniczenia, które dotyczą kont osobistych, firmowych i reklamowych. Zazwyczaj podnosimy alarm, kiedy chcemy utworzyć reklamę, a naszym oczom ukazuje się tego typu komunikat:
Sprawdźmy, kiedy może pojawić się problem z ograniczeniami reklamowymi.
Dlaczego tak się dzieje?
Nie od dziś wiadomo, że algorytmy Facebooka badają zachowania reklamodawców. Jeśli nie są zgodne z regulaminem, wtedy automatycznie zostanie nałożona kara, np. w postaci ograniczenia na wybrane funkcje reklamy, a nawet na całe konto. Za co mogą zostać nałożone ograniczenia?
- Nieprzestrzeganie „Zasad zamieszczania reklam”. Facebook przygotował katalog materiałów zabronionych i ograniczonych, które są dostępne na stronie: https://www.facebook.com/policies/ads/
- Obchodzenie procesu weryfikacji reklam lub innych systemów kontrolnych, na przykład przez oszukiwanie systemów weryfikacji. Dzieje się tak wtedy, gdy zdecydujesz się np. skorzystać z tekstu Unicode z zamiarem zamaskowania pewnych słów.
- Oszukańcze i nieautentyczne zachowanie, co w praktyce oznacza używanie fałszywych tożsamości na Facebooku, czyli fikcyjnych kont.
- Podejrzane lub naruszające sieci lub powiązania, np. kierowanie reklam do domen, które są podejrzane lub naruszają zasady FB.
Jeśli możliwość zamieszczania reklam zostanie ograniczona, Facebook poinformuje Cię o tym fakcie za pośrednictwem e-maila oraz powiadomienia na Facebooku. Wtedy musisz zrobić to, o co cię poprosi. Może to być dokonanie uwierzytelnienia kodem lub przesłanie skanu dowodu osobistego. Facebook w trosce o bezpieczeństwo chce mieć pewność, że Twoje konto nie jest fikcyjne.
Co zrobić, jeśli konto ma ograniczenia reklamowe?
Aby zweryfikować, jaki jest status Twojego konta reklamowego, przejdź do sekcji 'Jakość konta'. W tym polu pojawią informacje o nałożonych ograniczeniach.
Jednym z powodów, które często są wskazywane przez użytkowników, jest brak możliwości potwierdzenia tożsamości przez Facebooka. Wtedy pojawia się tego typu informacja:
W takiej sytuacji należy odwołać się od decyzji i poprosić o weryfikację konta reklamowego. Może to zrobić tylko administrator konta – w wyznaczonym przez Facebooka czasie, tj. 30 dni od zablokowania.
Jeśli przegapisz ten okres, weryfikacja nie będzie już możliwa. Wtedy pozostaje założenie nowego konta reklamowego. Pamiętaj jednak, że przy zablokowanym koncie reklamowym, Facebook uniemożliwia zakładanie nowych kont. Dlatego najpierw musisz założyć zupełnie nowy profil firmowy.
Jak widzisz, nieprzestrzeganie zasad Facebooka może zniweczyć Twoją pracę, nad budowaniem społeczności. Konieczność założenia nowego konta firmowego to ostateczność, dlatego, gdy tylko otrzymasz powiadomienia od Facebooka, że coś dzieje się nie tak – od razu reaguj.
Zawieszenie konta reklamowego podczas prowadzonej kampanii reklamowej może znacząco obniżyć sprzedaż i konwersję. W takiej sytuacji warto szybko rozważyć alternatywne kampanie, takie jak reklamy w Google Ads czy promocje w innych mediach społecznościowych, aby nie tracić czasu na dotarcie do klientów.
Dodatkowo, istotne jest, w przypadku sprzedaży opartej głównie o Facebook Shops czy Instagram Shopping, aby zwiększyć nacisk na stabilne kanały sprzedaży, takie jak własny sklep internetowy. Zapewnienie różnorodnych metod płatności internetowych, które nie będą uzależnione od konta reklamowego, także jest kluczowe. Dzięki temu można utrzymać ciągłość sprzedaży, nawet w obliczu problemów z kontem reklamowym.