Zrzuć z siebie balast obowiązków! Czyli, co zlecać firmom zewnętrznym?

#outsourcing #e-biznes

14.04.2021
Udostępnij:

Zależy Ci na rozwoju biznesu, ale ciągle tkwisz w miejscu, bo nadmiar obowiązków nie pozwala Ci skupić się na tym co najważniejsze? Ta droga spowoduje, że stracisz motywację do poszukiwania najlepszych rozwiązań dla Twojej firmy. Outsourcing usług jest Twoją receptą na sukces.


Rynek outsourcingu systematycznie rośnie, stając się jedną z najważniejszych ofert współczesnych przedsiębiorstw. Właściciele małych i średnich biznesów doceniają możliwość kooperacji, bo sprzyja ona rozwojowi biznesu. To najbardziej efektywny model biznesowy, który pozwala korzystać z zewnętrznych zasobów, specjalistów w swoich dziedzinach. Implikuje wzrost jakości świadczonych usług, co ma bezpośrednie przełożenie na zyski dzięki redukcji kosztów, a finalnie determinuje wzrost efektywności.

Prowadząc biznes w internecie, na przykład sklep online, możesz powierzyć szereg czynności specjalistom i skupić się na rozwoju. Co konkretnie możesz zlecić podwykonawcom?


1. Księgowość


Kontrola finansów, w tym znalezienie najlepszych rozwiązań dla swojego biznesu, szczególnie w realiach ciągle zmieniających się przepisów rachunkowych, jest wyjątkowo angażujące. Zlecając ten fragment działalności specjalistom, można zyskać poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad tym co dzieje się w firmie. Zagrożenia wynikające z działania „na własną rękę” wiążą się zazwyczaj z ponoszeniem dodatkowych kosztów, a tych przedsiębiorca zazwyczaj stara się unikać.


2. Usługi IT


Dostawcy zewnętrzni mogą świadczyć usługi w zakresie pomocy technicznej, projektowania, dostosowania strony do zmieniających się warunków, zarządzania ich infrastrukturą w sieci oraz usługą administracji serwerów – czyli wszystkim tym, co dla większości właścicieli firm wydaje się skomplikowane i niepotrzebnie zabiera cenny czas.


3. Obsługa klienta


Zatrudnienie podwykonawcy do kompleksowej obsługi sklepu jest dość kosztowne, ale należy na to spojrzeć w szerszej perspektywie. Oszczędności są widoczne w dłuższej perspektywie. Gdy ktoś nadzoruje i koordynuje to, co dzieje się w sklepie, Ty możesz skupić się nad rozwojem firmy, poszukiwaniem nowych kanałów dystrybucji, czy podnoszeniem standardu obsługi.


4. Opracowywanie ofert


Profesjonalnie przygotowana oferta ma ogromny wpływ na podjęcie decyzji zakupowej przez konsumenta. To jeden z najważniejszych aspektów, który ma bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedażowe. Dlatego warto poświęcić jej szczególną uwagę. Korzystanie z usług copywriterów i fotografów, jest już standardem wyznaczającym jakość ofert sprzedawanych produktów i usług.


5. Usługi prawne


Spory z klientami, niezapłacone faktury, warunki podpisywanych umów – to realia, z którymi muszą się zmierzyć osoby, prowadzące własny biznes w internecie. Zamiast zanurzać się w meandrach wyjaśnień w sieci, poszukując odpowiedzi na skomplikowane pytania, warto zlecić to specjaliście. Internetowym źródłom często brak rzetelności, a zastosowanie nietrafionych rad w praktyce może powodować poważne kłopoty.


6. Działania marketingowe


To absolutny „must have” w biznesie e-commerce. Konkurencja na rynku jest tak duża, że brak wsparcia w postaci profesjonalistów, może oznaczać tylko jedno – pozostawanie w „tyle”. Sporą część budżetu należy przeznaczać na działania marketingowe, aby docierać do klientów, dbać o pozytywny wizerunek marki, ale też wyróżniać się od konkurencji.

Przedsiębiorstwa na całym świecie już od dawna stosują outsourcing, dzięki czemu osiągają wymierne korzyści. Współczesne usługi dla biznesu mają charakter specjalistyczny i to, co kiedyś było nowością, dziś jest standardem. Decydując się na wsparcie, pomocy trzeba szukać w firmach z doświadczeniem, aby w dłużej perspektywie oszczędzać, a nie tracić. Korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych to prosta droga do osiągnięcia wyznaczonych celów biznesowych.


💡 Jeżeli szukasz profesjonalnych usług dla e-commerce – kliknij w link, a przejdziesz do specjalnego marketplacu z ofertami naszych partnerów, np. audyt SEO, usługi prawne, usługi reklamowe, itp.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Dlaczego warto wybrać polską bramkę płatniczą dla swojego e-commerce?

Stoisz przed wyborem operatora płatności w Twoim serwisie internetowym? Sprawdź, dlaczego warto zdecydować się na współpracę z lokalnym dostawcą usługi.

22.02.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Płatności Google Pay i Apple Pay – nowoczesne metody płatności w małym e-commerce

Zastanawiasz się nad wdrożeniem Google Pay i Apple Pay w swoim sklepie internetowym? Sprawdź, co możesz zyskać oferując te metody płatności.

20.02.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Trendy w projektowaniu kart produktowych dostosowanych do klientów… i ich smartfonów

Poznaj kluczowe strategie dla optymalizacji kart produktowych na urządzenia mobilne. Dowiedz się, jak zwiększyć konwersję i poprawić UX dzięki responsywności.

19.02.2024 Czytaj więcej