W biznesie dobrze jest szukać dodatkowej dawki inspiracji i wiedzy. Zwłaszcza wtedy, gdy trudno o motywację do działania i nowe pomysły. Na szczęście istnieją narzędzia, które mogą pomóc. Mowa o podcastach.
Podcasty, to aktualnie jeden z najpopularniejszych sposobów poszerzania wiedzy branżowej. Dzięki szerokiej dostępności można ich słuchać praktycznie zawsze: w drodze do pracy, na siłowni lub podczas krótkiej przerwy w pracy. Zazwyczaj mają formułę wywiadu, rozmowy lub wykładu. Podane w łatwej i przystępnej formie pozwalają być na bieżąco z nowinkami branżowymi. Na rynku dostępnych jest kilkadziesiąt podcastów związanych z e-commerce. Prowadzone są zarówno przez niezależnych twórców, jak i przez branżowe media. Z cyfrowego gąszczu postanowiliśmy wybrać sześć, które naszym zdaniem pomogą rozwinąć e-biznesowe skrzydła.
1. Oskar Lipiński – Z Buta w Marketing
Prowadzącym podcast jest Oskar Lipiński co-owner i dyrektor e-commerce rodzinnego brandu DAAG, praktyk i konsultant e-commerce, zdobywca tegorocznej, prestiżowej nagrody Dyrektor e-commerce Roku 2024. Podcast “Z Buta w Marketing” to coś, czego jeszcze nie było. Kontrowersyjnie, ostro, ale przede wszystkim rzetelnie i szczerze! W serii podcastów Oskar porusza trudne tematy branży e-commerce i wkłada przysłowiowy kij w mrowisko. Szczera brudna prawda o branży w roli głównej ze znanymi nazwiskami: właścicielami dochodowych brandów, influencerami i doświadczonymi specjalistami.
Podcast z odcinkiem, w którym Adam Jastrowicz oraz Marcin Szczur razem z Oskarem rozmawiają o płatnościach dla ecommerce2. Marcin Rudzik – Merytorycznie o eCommerce
Prowadzącym podcastu jest Marcin Rudzik, założyciel i CEO Brand Active. W odcinkach dzieli się ze słuchaczami swoim wieloletnim doświadczeniem pracy w agencji specjalizującej się w e-commerce, ogromną wiedzą teoretyczną i przede wszystkim umiejętnościami praktycznymi. Porusza m.in. tematy płatności w e-commerce, pozycjonowania stron internetowych oraz rozwija tematykę rynku marketplace. Zaprasza także wielu ekspertów z branży, co pozwala poznać perspektywę innych specjalistów na najważniejsze e-commerce’owe kwestie. Podcast nagrywany był w latach 2018-2022.
2. Marek Kich – Sztuka E-commerce
Jak sam prowadzący mówi: “Sztuka E-Commerce to podcast, w którym dzielę się tym, jak sprzedawać lepiej, częściej i więcej w sklepie internetowym”. Marek Kich, sam lub w asyście gości i gościń, zgłębia zakamarki realizacji sprzedaży i uprawiania skutecznego marketingu. Każdy podcast to także okazja do omówienia najważniejszych tematów dla właściciela e-commerce, jak np. najnowsze trendy w branży, SEO w sklepach internetowych czy właściwa obsługa klienta.
💡Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o działaniach SEO w sklepie internetowym – kliknij w link i pobierz darmowy poradnik dla właścicieli e-commerce.
3. Grzegorz Frątczak – Rozmowy na Zapleczu
Grzegorz Frątczak dba o to, żeby jego program był prowadzony “bez ściemy i po ludzku”. Praktyczne porady, wyjątkowi goście i kameralna atmosfera rozmów to główne zalety “Rozmów na Zapleczu”. Każdy kolejny odcinek to wymiana doświadczeń i szczerych opinii z właścicielami i właścicielkami sklepów internetowych i e-commerce managerami, m.in z Janem Sobieskim ze sklepu AniaKruk.pl czy Jakubem Roskoszem z Mosquito.pl.
4. Agata Chmielewska – Firma on-line
Agata Chmielewska stworzyła podcast skierowany głównie do osób, które uczą się od podstaw rozwijać własną działalność w internecie. Prowadząca skupia się przede wszystkim na wykorzystywaniu nowych mediów i technologii w zwiększaniu przychodów oraz na roli marketingu internetowego. Główną zaletą podcastu są ciekawe, poszerzające perspektywę tematy, takie jak: moc słów w sprzedaży internetowej czy nauka sprzedaży od własnych klientów, a także rozmowy z inspirującymi gośćmi i gościniami.
5. Marek Jankowski – Mała, wielka firma
Mała Wielka Firma to podcast prowadzony od 2009 roku przez Marka Jankowskiego – przedsiębiorcę oraz dziennikarza. W swoich audycjach porusza tematy nie tylko ściśle związane z branżą e-commerce, ale dotyczące też prowadzenia działalności gospodarczej. Zatrudnianie pracowników, content marketing, budowanie marki osobistej, efektywna sprzedaż – to niektóre z nich. Dużą zaletą jest obecność w poszczególnych odcinkach ekspertów i ekspertek branżowych (m.in. Tomasza Karwatka, Wojtek Latoszek i Krzysztof Bartnik), którym prowadzący zadaje trafne, czasami trudne pytania. Sposób prowadzenia podcastu sprawia, że jest on odpowiedni dla zarówno początkującego jak i doświadczonego przedsiębiorcy.
6. Andrew Youderian – eCommerce Fuel
Jeżeli szukasz inspiracji biznesowej, to podcast Andrewa Youderiana jest idealnym wyborem. Prowadzący co tydzień zaprasza wartościowych gości, którzy opowiadają o swojej, często wyboistej, drodze do sukcesu. Niezależnie od tego, czy słuchacz jest nowicjuszem w świecie biznesu czy zaawansowanym przedsiębiorcą, eCommerce Fuel pomoże rozwinąć działalność internetową, a także pokaże inne spojrzenia na handel online.
Podsumowanie
Podcasty to rewelacyjny sposób na naukę i świetna alternatywa dla radia i audiobooków. Podcasterzy dzielą się nie tylko wiedzą, ale także osobistymi doświadczeniami, dzięki czemu audycje nie przybierają formy nudnych wykładów. Potrafią też szybciej niż inne media wyłapywać nowinki i ciekawe trendy. Warto być na bieżąco z tym, co mają do powiedzenia specjaliści branży oraz osoby, którym udało się odnieść sukces. Jak się uczyć, to od najlepszych!