Każdy z nas codziennie odbiera nawet kilka e-maili, które przekonują nas do zakupu jakiegoś produktu. Takie wiadomości zwykle są wysyłane ze specjalnych narzędzi. Jeżeli już działasz w zakresie e-mail marketingu, to wiesz, że wybór odpowiedniego programu może przyprawić o zawrót głowy. Dlatego prezentujemy listę pięciu narzędzi, którym warto bliżej się przyjrzeć.
E-mail marketing to podstawa w branży e-commerce. Według danych Bit.Ai, konsumenci, którzy otrzymują oferty sprzedażowe na swoją skrzynkę e-mailową wydają nawet o 138 proc. więcej, niż ci, którzy takich ofert nie otrzymują.
Postawmy sprawę jasno: taki wynik jest możliwy tylko z wykorzystanie odpowiednich narzędzi automatyzujących e-mail marketing. Które z nich wybrać? Zapoznaj się z naszym przeglądem i zdecyduj, który program najbardziej odpowiada Twoim potrzebom.
GetResponse
GetResponse to intuicyjny i wszechstronny program, który oferuje funkcjonalny pakiet wysokiej jakości narzędzi, zintegrowanych w jednej platformie. GetResponse jest idealny dla osób, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w marketingu e-mailowym – posiada setki specjalnie zaprojektowanych szablonów wiadomości e-mail (wszystkie są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych). Do wypróbowania tego narzędzia przekonuje również stosunkowo niska cena.
Platforma oferuje także sporo dodatkowych narzędzi, m.in. możliwość tworzenia nielimitowanych stron docelowych – landing pages, prowadzenia webinariów (zarówno bezpłatnych, jak i płatnych), zarządzania reklamami na Facebooku czy Instagramie oraz automatyczną sekwencję maili. GetResponse chwali się skutecznością wysyłanych mailingów – ponad 99 proc. wysłanych wiadomości e-mail trafia do odbiorcy.
ActiveCampaign
ActiveCampaign to jeden z najpopularniejszych programów do e-mail marketingu dla małych i średnich firm. ActiveCampaign jest używany przede wszystkim do wysyłania newsletterów do klientów, a także do tworzenia złożonych automatycznych sekwencji e-maili i lejków sprzedażowych. Ważną cechą platformy jest jej automatyzacja – w ActiveCampaing możemy zautomatyzować prawie wszystko. Nie tylko wysyłkę wiadomości, ale i to, co będzie wyświetlane odbiorcom na naszej stronie internetowej. Inną zaletą programu jest to, że posiada własny system CRM do zarządzania kampaniami, sprzedażą i relacjami z klientami, co usprawnia tworzenie przyszłym strategii marketingowych.
MailChimp
MailChimp to idealna platforma dla początkujących przedsiębiorców, którzy nie szukają wielu skomplikowanych funkcji i zróżnicowanych szablonów graficznych. MailChimp jest naprawdę prosty i intuicyjny w obsłudze. Jest to świetna platforma, jeżeli zależy Ci głównie na wysyłaniu regularnych newsletterów. Narzędzie oferuje również możliwość tworzenia formularzy rejestracyjnych, landing pagy, stron internetowych pod kampanie reklamowe (hostowanych na serwerach i w domenie MailChimp), a także uruchomienia reklam, które dopełnią Twoją strategię marketingową.
SalesManago
SalesManago to rozbudowane narzędzie, które nie jest dla osób poszukujących „minimalistycznych” rozwiązań. Platforma cieszy się popularnością przede wszystkim ze względu na jej uniwersalność i automatyzację, oferując przy tym mnóstwo praktycznych funkcji.
SalesManago jest wyposażony w dosyć proste w obsłudze kreatory, testy i sekcje statystyczne oraz konfiguracyjne, z których mogą skorzystać zarówno początkujący w marketingu online, jak i profesjonaliści. Za pomocą platformy możesz analizować swoją witrynę, klientów (ich zachowania oraz specyfikę) i produkty lub usługi oraz tworzyć landing page, lejki sprzedażowe, formularze, pop-upy, czy prowadzić webinary.
ConvertKit
ConvertKit to propozycja dla osób bardziej kreatywnych, ponieważ narzędzie wyróżnia dbałość o grafikę. Oprócz tworzenia list mailingowych i promowania treści za pośrednictwem newslettera, platforma umożliwia także szybką sprzedaż produktów cyfrowych. ConvertKit udostępnia statystyki i wykresy słupkowe, które pozwalają w dowolnym momencie przeanalizować aktywność użytkowników. Umożliwia tworzenie lejków i dość rozbudowanych sekwencji maili, a także landing pagy, formularzy subskrypcji newsletterów i stron sprzedażowych dla produktów cyfrowych.
Podsumowanie
Platformę do e-mail marketingu dobierz pod swoje indywidualne potrzeby. Jeśli jesteś początkujący i na razie masz niewiele kontaktów, nie ma sensu płacić za subskrypcję zaawansowanego programu. Jeżeli natomiast twoja firma już dobrze prosperuje, a Ty posiadasz dobry produkt lub usługę, którą możesz promować w internecie, koszt narzędzia do automatyzacji marketingu będzie naprawdę znikomy w porównaniu z zyskiem, którego możesz się spodziewać. Jednak bez względu na to, jakie narzędzia do e-mail marketingu wybierzesz, najważniejszym elementem jest… Twoja praca. Przemyślane i dopracowane treści to element, który ma kluczowe znaczenie.
Jeżeli dopiero zaczynasz działania e-mail marketingowe, zajrzyj do jednego z naszych artykułów, w którym przybliżamy jak zbudować bazę kontaktów do wysyłki newsletterów.