Każdy z nas codziennie odbiera nawet kilka e-maili, które przekonują nas do zakupu jakiegoś produktu. Takie wiadomości zwykle są wysyłane ze specjalnych narzędzi. Jeżeli już działasz w zakresie e-mail marketingu, to wiesz, że wybór odpowiedniego programu może przyprawić o zawrót głowy. Dlatego prezentujemy listę pięciu narzędzi, którym warto bliżej się przyjrzeć.
E-mail marketing to podstawa w branży e-commerce. Według danych Bit.Ai, konsumenci, którzy otrzymują oferty sprzedażowe na swoją skrzynkę e-mailową wydają nawet o 138 proc. więcej, niż ci, którzy takich ofert nie otrzymują.
Postawmy sprawę jasno: taki wynik jest możliwy tylko z wykorzystanie odpowiednich narzędzi automatyzujących e-mail marketing. Które z nich wybrać? Zapoznaj się z naszym przeglądem i zdecyduj, który program najbardziej odpowiada Twoim potrzebom.
GetResponse
GetResponse to intuicyjny i wszechstronny program, który oferuje funkcjonalny pakiet wysokiej jakości narzędzi, zintegrowanych w jednej platformie. GetResponse jest idealny dla osób, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w marketingu e-mailowym – posiada setki specjalnie zaprojektowanych szablonów wiadomości e-mail (wszystkie są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych). Do wypróbowania tego narzędzia przekonuje również stosunkowo niska cena.
Platforma oferuje także sporo dodatkowych narzędzi, m.in. możliwość tworzenia nielimitowanych stron docelowych – landing pages, prowadzenia webinariów (zarówno bezpłatnych, jak i płatnych), zarządzania reklamami na Facebooku czy Instagramie oraz automatyczną sekwencję maili. GetResponse chwali się skutecznością wysyłanych mailingów – ponad 99 proc. wysłanych wiadomości e-mail trafia do odbiorcy.
![GetResponse](/storage/blog/zrzut-ekranu-2022-06-15-o-09.18.34.png?v=md)
ActiveCampaign
ActiveCampaign to jeden z najpopularniejszych programów do e-mail marketingu dla małych i średnich firm. ActiveCampaign jest używany przede wszystkim do wysyłania newsletterów do klientów, a także do tworzenia złożonych automatycznych sekwencji e-maili i lejków sprzedażowych. Ważną cechą platformy jest jej automatyzacja – w ActiveCampaing możemy zautomatyzować prawie wszystko. Nie tylko wysyłkę wiadomości, ale i to, co będzie wyświetlane odbiorcom na naszej stronie internetowej. Inną zaletą programu jest to, że posiada własny system CRM do zarządzania kampaniami, sprzedażą i relacjami z klientami, co usprawnia tworzenie przyszłym strategii marketingowych.
![activecampaign](/storage/blog/zrzut-ekranu-2022-06-15-o-09.33.15.png?v=md)
MailChimp
MailChimp to idealna platforma dla początkujących przedsiębiorców, którzy nie szukają wielu skomplikowanych funkcji i zróżnicowanych szablonów graficznych. MailChimp jest naprawdę prosty i intuicyjny w obsłudze. Jest to świetna platforma, jeżeli zależy Ci głównie na wysyłaniu regularnych newsletterów. Narzędzie oferuje również możliwość tworzenia formularzy rejestracyjnych, landing pagy, stron internetowych pod kampanie reklamowe (hostowanych na serwerach i w domenie MailChimp), a także uruchomienia reklam, które dopełnią Twoją strategię marketingową.
![MailChimp](/storage/blog/zrzut-ekranu-2022-06-15-o-09.44.12.png?v=md)
SalesManago
SalesManago to rozbudowane narzędzie, które nie jest dla osób poszukujących „minimalistycznych” rozwiązań. Platforma cieszy się popularnością przede wszystkim ze względu na jej uniwersalność i automatyzację, oferując przy tym mnóstwo praktycznych funkcji.
SalesManago jest wyposażony w dosyć proste w obsłudze kreatory, testy i sekcje statystyczne oraz konfiguracyjne, z których mogą skorzystać zarówno początkujący w marketingu online, jak i profesjonaliści. Za pomocą platformy możesz analizować swoją witrynę, klientów (ich zachowania oraz specyfikę) i produkty lub usługi oraz tworzyć landing page, lejki sprzedażowe, formularze, pop-upy, czy prowadzić webinary.
![SalesManago](/storage/blog/zrzut-ekranu-2022-06-15-o-09.46.50.png?v=md)
ConvertKit
ConvertKit to propozycja dla osób bardziej kreatywnych, ponieważ narzędzie wyróżnia dbałość o grafikę. Oprócz tworzenia list mailingowych i promowania treści za pośrednictwem newslettera, platforma umożliwia także szybką sprzedaż produktów cyfrowych. ConvertKit udostępnia statystyki i wykresy słupkowe, które pozwalają w dowolnym momencie przeanalizować aktywność użytkowników. Umożliwia tworzenie lejków i dość rozbudowanych sekwencji maili, a także landing pagy, formularzy subskrypcji newsletterów i stron sprzedażowych dla produktów cyfrowych.
![ConvertKit](/storage/blog/zrzut-ekranu-2022-06-15-o-09.49.06.png?v=md)
Podsumowanie
Platformę do e-mail marketingu dobierz pod swoje indywidualne potrzeby. Jeśli jesteś początkujący i na razie masz niewiele kontaktów, nie ma sensu płacić za subskrypcję zaawansowanego programu. Jeżeli natomiast twoja firma już dobrze prosperuje, a Ty posiadasz dobry produkt lub usługę, którą możesz promować w internecie, koszt narzędzia do automatyzacji marketingu będzie naprawdę znikomy w porównaniu z zyskiem, którego możesz się spodziewać. Jednak bez względu na to, jakie narzędzia do e-mail marketingu wybierzesz, najważniejszym elementem jest… Twoja praca. Przemyślane i dopracowane treści to element, który ma kluczowe znaczenie.
Jeżeli dopiero zaczynasz działania e-mail marketingowe, zajrzyj do jednego z naszych artykułów, w którym przybliżamy jak zbudować bazę kontaktów do wysyłki newsletterów.