5 narzędzi do e-mail marketingu w 2022 roku

#marketing #newsletter #email marketing

16.06.2022
Udostępnij:

Każdy z nas codziennie odbiera nawet kilka e-maili, które przekonują nas do zakupu jakiegoś produktu. Takie wiadomości zwykle są wysyłane ze specjalnych narzędzi. Jeżeli już działasz w zakresie e-mail marketingu, to wiesz, że wybór odpowiedniego programu może przyprawić o zawrót głowy. Dlatego prezentujemy listę pięciu narzędzi, którym warto bliżej się przyjrzeć.

E-mail marketing to podstawa w branży e-commerce. Według danych Bit.Ai, konsumenci, którzy otrzymują oferty sprzedażowe na swoją skrzynkę e-mailową wydają nawet o 138 proc. więcej, niż ci, którzy takich ofert nie otrzymują.

Postawmy sprawę jasno: taki wynik jest możliwy tylko z wykorzystanie odpowiednich narzędzi automatyzujących e-mail marketing. Które z nich wybrać? Zapoznaj się z naszym przeglądem i zdecyduj, który program najbardziej odpowiada Twoim potrzebom.

GetResponse

GetResponse to intuicyjny i wszechstronny program, który oferuje funkcjonalny pakiet wysokiej jakości narzędzi, zintegrowanych w jednej platformie. GetResponse jest idealny dla osób, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w marketingu e-mailowym – posiada setki specjalnie zaprojektowanych szablonów wiadomości e-mail (wszystkie są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych). Do wypróbowania tego narzędzia przekonuje również stosunkowo niska cena.

Platforma oferuje także sporo dodatkowych narzędzi, m.in. możliwość tworzenia nielimitowanych stron docelowych – landing pages, prowadzenia webinariów (zarówno bezpłatnych, jak i płatnych), zarządzania reklamami na Facebooku czy Instagramie oraz automatyczną sekwencję maili. GetResponse chwali się skutecznością wysyłanych mailingów – ponad 99 proc. wysłanych wiadomości e-mail trafia do odbiorcy.

GetResponse
Źródło: www.getresponse.pl


ActiveCampaign

ActiveCampaign to jeden z najpopularniejszych programów do e-mail marketingu dla małych i średnich firm. ActiveCampaign jest używany przede wszystkim do wysyłania newsletterów do klientów, a także do tworzenia złożonych automatycznych sekwencji e-maili i lejków sprzedażowych. Ważną cechą platformy jest jej automatyzacja – w ActiveCampaing możemy zautomatyzować prawie wszystko. Nie tylko wysyłkę wiadomości, ale i to, co będzie wyświetlane odbiorcom na naszej stronie internetowej. Inną zaletą programu jest to, że posiada własny system CRM do zarządzania kampaniami, sprzedażą i relacjami z klientami, co usprawnia tworzenie przyszłym strategii marketingowych.

activecampaign
Źródło: www.activecampaign.com


MailChimp

MailChimp to idealna platforma dla początkujących przedsiębiorców, którzy nie szukają wielu skomplikowanych funkcji i zróżnicowanych szablonów graficznych. MailChimp jest naprawdę prosty i intuicyjny w obsłudze. Jest to świetna platforma, jeżeli zależy Ci głównie na wysyłaniu regularnych newsletterów. Narzędzie oferuje również możliwość tworzenia formularzy rejestracyjnych, landing pagy, stron internetowych pod kampanie reklamowe (hostowanych na serwerach i w domenie MailChimp), a także uruchomienia reklam, które dopełnią Twoją strategię marketingową.

MailChimp
Źródło: www.mailchimp.com


SalesManago

SalesManago to rozbudowane narzędzie, które nie jest dla osób poszukujących „minimalistycznych” rozwiązań. Platforma cieszy się popularnością przede wszystkim ze względu na jej uniwersalność i automatyzację, oferując przy tym mnóstwo praktycznych funkcji.

SalesManago jest wyposażony w dosyć proste w obsłudze kreatory, testy i sekcje statystyczne oraz konfiguracyjne, z których mogą skorzystać zarówno początkujący w marketingu online, jak i profesjonaliści. Za pomocą platformy możesz analizować swoją witrynę, klientów (ich zachowania oraz specyfikę) i produkty lub usługi oraz tworzyć landing page, lejki sprzedażowe, formularze, pop-upy, czy prowadzić webinary.

SalesManago
Źródło: www.salesmanago.pl


ConvertKit

ConvertKit to propozycja dla osób bardziej kreatywnych, ponieważ narzędzie wyróżnia dbałość o grafikę. Oprócz tworzenia list mailingowych i promowania treści za pośrednictwem newslettera, platforma umożliwia także szybką sprzedaż produktów cyfrowych. ConvertKit udostępnia statystyki i wykresy słupkowe, które pozwalają w dowolnym momencie przeanalizować aktywność użytkowników. Umożliwia tworzenie lejków i dość rozbudowanych sekwencji maili, a także landing pagy, formularzy subskrypcji newsletterów i stron sprzedażowych dla produktów cyfrowych.

ConvertKit
Źródło: www.convertkit.com


Podsumowanie

Platformę do e-mail marketingu dobierz pod swoje indywidualne potrzeby. Jeśli jesteś początkujący i na razie masz niewiele kontaktów, nie ma sensu płacić za subskrypcję zaawansowanego programu. Jeżeli natomiast twoja firma już dobrze prosperuje, a Ty posiadasz dobry produkt lub usługę, którą możesz promować w internecie, koszt narzędzia do automatyzacji marketingu będzie naprawdę znikomy w porównaniu z zyskiem, którego możesz się spodziewać. Jednak bez względu na to, jakie narzędzia do e-mail marketingu wybierzesz, najważniejszym elementem jest… Twoja praca. Przemyślane i dopracowane treści to element, który ma kluczowe znaczenie.

Jeżeli dopiero zaczynasz działania e-mail marketingowe, zajrzyj do jednego z naszych artykułów, w którym przybliżamy jak zbudować bazę kontaktów do wysyłki newsletterów.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Odważne pomysły i skuteczne działania: 7 sklepów internetowych, od których warto się uczyć

Śledzenie skutecznych praktyk rynkowych i czerpanie inspiracji z doświadczeń liderów rynku e-commerce to dobre sposoby na odnalezienie własnej drogi do sukcesu.

25.10.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jakie są najpopularniejsze metody płatności w internecie?

Sprawdź, z jakich metod płatności najczęściej korzystają obecnie klienci kupujący online i które warto wprowadzić w Twoim sklepie internetowym w 2025 r.

25.10.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Sprzedaż międzynarodowa (cross-border) – jak skutecznie i bezpiecznie wprowadzić ją w Twoim e-commerce?

Dowiedz się, jak wprowadzić płatności walutowe w e-commerce, zapewniając bezpieczne transakcje. Odkryj kluczowe strategie minimalizowania ryzyka w sprzedaży...

19.08.2024 Czytaj więcej