5 podcastów technologicznych, które są warte Twojego czasu

#fintech #nowe technologie #e-biznes #podcasty

Udostępnij:

Podcasty są świetnym źródłem informacji i fachowej wiedzy przede wszystkim dlatego, że tworzą je pasjonaci oraz praktycy, którzy na co dzień zajmują się omawianą tematyką. Dziś bierzemy na tapet podcasty technologiczne, którym zdecydowanie warto poświęcić uwagę.


1. DIGITALKS powered by Digital University

Świetny, polskojęzyczny podcast autorstwa Jowity Michalskiej – CEO Digital University, poświęcony nowym technologiom i kompetencjom cyfrowym. Obecnie do wysłuchania jest 80 odcinków (stan na marzec 2023 r.) o długości od 30 do 40 minut. Autorka porusza takie tematy jak ChatGPT i jego zastosowanie w edukacji, zawody przyszłości w kontekście rozwoju AI i szereg innych zagadnień, które zainteresują każdego, kto chce być na bieżąco z rozwojem najnowszych technologii. Dodatkowo, raz w miesiącu, autorka poleca książki, filmy, podcasty lub osoby, którym warto poświęcić uwagę.

Link do podcastu w aplikacji Spotify.

💡Jeżeli interesuje Cię do czego możesz wykorzystać ChatGPT prowadząc sklep internetowy – koniecznie przeczytaj podlinkowany artykuł.


2. Technofobia

Kolejny polskojęzyczny podcast, na który zdecydowanie warto poświęcić czas. Jego prowadzącym jest Artur Kurasiński – przedsiębiorca i inwestor, znany w branży nowych technologii. Jak sam mówi, w podkaście tłumaczy jak technologia wpływa na nasze życie i biznes. Czego dokładnie dotyczą odcinki podcastu? Najczęściej mają one formę rozmowy, w której Kurasiński przepytuje zaproszonych gości. Możemy posłuchać m.in. o tym jak zbudować usługę kreowania awatarów za pomocą AI, jak AI zmienia SEM i branżę e-commerce, czym jest ekonomia uwagi lub jaki wpływ na bieganie ma obecnie technologia.

Link do podcastu w aplikacji Spotify.


3. Na podsłuchu

Podcast prowadzony przez twórców portalu Niebezpiecznik.pl. Głównym tematem odcinków jest szeroko pojęte cyberbezpieczeństwo – zarówno w kontekście prywatnego, jak i zawodowego korzystania z internetu. Twórcy rozkładają na czynniki pierwsze wszystkie nowoczesne zagrywki cyberoszustów oraz wyjaśniają jak bronić siebie i swój biznes przed atakami. Poruszają również inne aktualne tematy, takie jak dezinformacja, czy cyberwojna. Aktualnie do przesłuchania jest ponad 50 odcinków o różnej długości – zdarzają się nawet półtoragodzinne.

Link do podcastu w aplikacji Spotify.


4. TED Tech

TED jest marką samą w sobie, dlatego można mieć pewność, że wszystko co powstało pod tym szyldem jest warte wysłuchania. Prowadzącą podcast jest Sherrell Dorsey – założycielka The Plug – subskrypcyjnej platformy z wiadomościami i insightami, która służy jako źródło informacji biznesowych dla firm z listy Fortune 1000, agencji rządowych i liderów biznesu w USA. Najnowszy odcinek podcastu został poświęcony kryptowalutom. Rozmówczynie starają się odpowiedzieć na pytanie czym dokładnie jest kryptowaluta, omawiają najważniejsze zwroty akcji – w tym niedawny upadek FTX.

Link do podcastu w aplikacji Spotify.


5. Bloomberg Technology

To anglojęzyczny, codzienny podcast o technologii, innowacji i przyszłości biznesu. Kilkudziesięciominutowe odcinki dotyczą aktualnych wydarzeń, które dzieją się na styku technologii i biznesu. Znajdziemy tam rozmowy na temat upadku Sillicon Valley Bank, zwolnień w Disneyu, wątpliwości wobec działalności TikToka, relacji amerykańsko-chińskich i na wiele innych bardzo ciekawych wątków.

Link do podcastu w aplikacji Spotify.



Liczba podcastów dynamicznie rośnie. A to dlatego, że odbiorcy bardzo polubili tę formę przyswajania wiedzy i twórcy musieli się do tego przystosować. Niektóre podcasty to zamknięte serie, które nagrano i nie będą już więcej rozwijane. Inne to codzienne lub cotygodniowe nagrania komentujące bieżące wydarzenia lub pogłębiające jakiś temat. Jedno jest pewne – podcasty zostaną z nami na dłużej, ponieważ można ich słuchać np. w drodze do pracy, piękąc tym samym dwie pieczenie na jednym ogniu.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Multichannel a Omnichannel w dużych sklepach e-commerce. Porównanie i wybór strategii

Prowadzisz duży sklep internetowy i zastanawiasz się, która strategia jest lepsza? Wyjaśniamy różnicę pomiędzy podejściami i wskazujemy ich plusy i minusy.

21.09.2023 Czytaj więcej

Ecommerce

Segmentacja klientów w e-commerce. Jak wykorzystać targetowanie dla zwiększenia konwersji

Czym jest segmentacja klientów i jak ją zrobić, by móc odpowiedno targetować ofertę i podnosić w ten sposób konwersję? Odpowiedź znajdziesz tutaj.

19.09.2023 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak wykorzystuje się metaverse w e-commerce?

Czym jest Metaverse i w jaki sposób można go wykorzystać do rozwoju sprzedaży online? Które wielkie marki mają już swoje wirtualne sklepy na Metaverse?

18.09.2023 Czytaj więcej