Czym jest i jak działa Twitter Shop?

#ecommerce #social media #Twitter Shop #social commerce

24.05.2022
Udostępnij:

Facebook Marketplace jest na polskim rynku już od 2017 r., Pinterest Shopping ma wielu zwolenników, Zakupy na Instagramie pomagają kolejnym markom wypromować się i zdobyć nowych klientów… Czy Twitter Shop podąży w ich ślady?

Media społecznościowe umacniają swoją pozycję jako kanały sprzedaży. Social commerce jest popularny zarówno wśród kupujących (głównie ze względu na wygodę), jak i sprzedawców, którzy mogą w ten sposób skrócić sobie drogę dotarcia do potencjalnych klientów.

Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, czy warto prowadzić konto sklepu internetowego na Twitterze. Dziś przyjrzymy się bliżej nowemu rozwiązaniu, Twitter Shop Spotlight, które jest aktualnie testowane przez ograniczone grono użytkowników.

Czym jest Twitter Shop?

Twitter eksplorował możliwości zakupowe jeszcze w 2015 r., kiedy to testowane były takie rozwiązania jak przycisk “Buy now” oraz strony i kolekcje produktów. Porzucono jednak te pomysły na rzecz rozwijania innych. Dziś, po 7 latach, wraca idea zakupów na Twitterze.

Nie jest to już tylko pomysł, a niemal gotowe rozwiązanie, które jest aktualne udostępnione wybranym użytkowników w wersji beta. Twitter Shop to sklep online dostępny w ramach platformy.

Twórcy Twittera uznali, że skoro użytkownicy dyskutują o produktach właśnie na ich platformie, dlaczego nie umożliwić im od razu zakupu? Spotlight to specjalna przestrzeń widoczna u góry profilu, w której firmy mogą prezentować swoje produkty. Gdy użytkownicy odwiedzają profil z włączoną funkcją Shop Spotlight, mogą przewijać karuzelę produktów i kliknąć w wybrany produkt, aby dowiedzieć się więcej i dokonać zakupu – bezpośrednio w aplikacji, bez konieczności opuszczania Twittera.

Klienci mogą zobaczyć:

  • nazwę produktu
  • nazwę marki
  • cenę
  • przycisk umożliwiający zakup

  • Kiedy rozwiązanie będzie dostępne dla wszystkich?

    Niestety jeszcze nie wiadomo. Obecnie zostało udostępnione jedynie kilku markom. Osoby w USA, które używają Twittera w języku angielskim na urządzeniach z systemem iOS, będą mogły zobaczyć Shop Spotlight.

    Narzędzie umożliwia sprzedawcom dodanie 50 produktów do swojego profilu, gdzie klienci będą się mogli z nimi zapoznać i podjąć decyzję o ewentualnych zakupie. Funkcja jest w pełni darmowa, zarówno dla sprzedawców, jak i dla kupujących.

    Jak podsumowują twórcy, Twitter Shop jest częścią szerszego konceptu, którego zadaniem jest wsparcie różnego rodzaju podmiotów – od małych firm po duże marki, które chcą rozwijać swój biznes na Twitterze.

    Aktualnie z Twitter Shop korzystają następujące marki – Verizon, Arden Cove, Latinx in Power, All I Do Is Cook. Jeśli chcesz zobaczyć, jak rozwiązanie działa w praktyce – odwiedź ich profile (podlinkowaliśmy je pod każdą z nazw).

    Przeczytaj także:

    Ecommerce

    Jak wykorzystać dane do rozwoju sklepu online?

    Zwiększ sprzedaż i popraw doświadczenie klientów, dzięki analizie danych. Odkryj skuteczne narzędzia, personalizację oferty i dynamiczne strategie cenowe.

    25.06.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Zarządzanie zmianami i niepewnością w biznesie internetowym

    Odkryj, jak zarządzać niepewnością i przekształcać wyzwania w okazje do rozwoju. Przygotuj się na podróż w świat zarządzania zmianami w e-commerce.

    24.06.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Wykorzystanie big data do optymalizacji sprzedaży i marketingu w e-commerce

    Odkryj, jak big data może zmienić e-commerce. Poznaj metody zbierania danych, techniki analityczne oraz wyzwania i przyszłość big data na rynku e-commerce.

    20.06.2024 Czytaj więcej