Mając miliony lojalnych użytkowników na całym świecie, wierzymy, że TikTok jest idealną platformą do dostarczania im zupełnie nowych i lepszych doświadczeń w handlu elektronicznym – tak pisze o sobie sam TikTok. Przyjrzyjmy się zatem temu, jak e-commerce wykorzystuje serwis społecznościowy, który cieszy się dynamicznie rosnącą popularnością.
💡Jeżeli nie masz pewności, czym jest to medium społecznościowe – zajrzyj do artykułu, w którym znajdziesz podstawowe informacje o TikToku oraz analizę tego jakie możliwości biznesowe daje TikTok.
Jeżeli sprzedajesz produkty lub usługi, czas przemyśleć swoją strategię obecności na TikToku, który już dawno przestał być jedynie miejscem, w który można się nauczyć ciekawego układu tanecznego, a stał się platformą, za pośrednictwem której miliony użytkowników wydają miliony dolarów.
O potencjale sprzedażowym może świadczyć chociażby fakt, że zarządzający TikTokiem planują budowę własnego centrum logistycznego, w którym można będzie magazynować produkty i przyjmować zwroty.
Czym jest TikTok e-commerce?
Terminem tym określa się wykorzystanie aplikacji TikTok to kupna lub sprzedaży produktów lub usług. Istnieje kilka narzędzi dla sprzedawców, które ułatwiają użytkownikom przeglądanie i kupowanie produktów nawet w ciągu kilku sekund.
W zależności od lokalizacji niektóre firmy i twórcy mogą tworzyć własne witryny sklepowe, które umożliwiają użytkownikom przeglądanie i kupowanie bezpośrednio w aplikacji TikTok. Gotowe integracje z Shopify, Square i innymi platformami e-commerce pozwalają sprzedawcom szybko tworzyć sklepy internetowe.
Niezależnie od lokalizacji, wszyscy sprzedawcy mogą umieszczać linki do produktów bezpośrednio w swoich filmach i opisach – dzięki temu użytkownicy mogą dokonać zakupu z poziomu wewnętrznej przeglądarki TikToka od razu po obejrzeniu video.
Dlaczego warto zainwestować w działania na TikToku?
Istnieje szereg powodów, ale skupimy się na kilku najważniejszych z punktu widzenia właściciela sklepu internetowego lub osoby odpowiedzialnej za marketing i sprzedaż.
1. Zwiększysz sprzedaż
Badania pokazują, że ludzie postrzegają TikTok jako „autentyczny i wyznaczający trendy”. Oznacza to, że jest mniej doskonałych, przefiltrowanych treści, które można znaleźć chociażby podczas przeglądania reklam na Facebooku i Instagramie.
Użytkownicy czują, że nie sprzedaje się im czegoś, czego nie potrzebują. Przekłada się to na większe zaufanie do przekazu i ostatecznie na większą sprzedaż.
Garść statystyk:
2. Poprawisz swoje wyniki SEO
Niedawno wiceprezes Google, Prabhakar Raghavan, powiedział, że 40% młodych ludzi korzysta z TikTok lub Instagrama, aby znaleźć miejsce na lunch. W rezultacie wyszukiwarka podobno zaczęła wyświetlać filmy TikTok w wynikach wyszukiwania Google.
Oznacza to, że jeśli odpowiednio zoptymalizujesz swoje filmy i płatne reklamy, masz szansę na ich wyświetlanie, gdy ludzie wyszukują słowa kluczowe i wyrażenia dotyczące Twojego produktu lub marki.
Nie bez znaczenia jest również tzw. user-generated content, czyli treści dotyczące marki tworzone przez użytkowników.
Kilka statystyk podsumowujących zachowanie użytkowników po zakupie produktu odkrytego za pośrednictwem TikToka:
3. Dotrzesz do zupełnie nowego grona odbiorców
Jeśli szukasz sposobów na promowanie swojego produktu lub usługi wśród młodszych odbiorców, TikTok to konieczność. 63% pokolenia Z korzysta z TikTok codziennie. Dla porównania, 57% korzysta codziennie z Instagrama, a 54% ze Snapchata.
Nie oznacza to, że z aplikacji korzystają wyłącznie najmłodsi użytkownicy, przedstawiciele starszych pokoleń również są obecni i aktywni.
Podsumowanie
Pomimo krążących wokół TikToka kontrowersji, jest to platforma społecznościowa, której udało się zgromadzić blisko miliard bardzo aktywnych i zaangażowanych użytkowników. Prowadząc biznes online, nie można przejść obojętnie obok takiego potencjału. Jeżeli do tej pory zastanawiałeś się, czy warto inwestować w działania na TikToku, teraz wiesz, że to już konieczność. O tym, jak dużym i ważnym graczem jest TikTok może świadczyć chociażby to, że kolejni giganci technologiczny 'ściągają' i implementują u siebie jego rozwiązania. Już wkrótce napiszemy o tym więcej.