Bez względu na to, co sprzedajesz, blog w domenie Twojego sklepu przyniesie Ci sporo korzyści: lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, budowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie, a przede wszystkim zwiększenie liczby potencjalnych klientów odwiedzających Twoją stronę.
Jak wynika z informacji Demand Metric, sklepy internetowe, które mają blog, uzyskują aż 67 proc. więcej odwiedzających niż firmy, które blogów nie posiadają. Blog to narzędzie marketingowe, które – o ile jest dobrze zarządzane – może przynieść długoterminowe korzyści niskim kosztem.
Czym jest blog firmowy?
Blog to uzupełnienie strony internetowej, które ma być źródłem wartościowej dla klienta treści. Najczęściej o charakterze informacyjnym, często w formie porad i rozwiązań na pojawiające się w obszarze danej działalności najczęstsze pytania.
Prowadzisz internetową kwiaciarnię? Zasugeruj swoim klientom, jak właściwie pielęgnować kwiaty. Masz sklep ze zdrową żywnością? Napisz o jej odpowiednim przechowywaniu, wartościach odżywczych, czy wykorzystaniu w codziennym menu.
Blog może byź miejscem, gdzie będziesz odpowiadać na pytania, które potencjalni klienci mogą wpisać w wyszukiwarce – istnieje spora szansa, że użytkownicy szukający informacji na dany temat przy okazji zapoznają się z Twoją ofertą. W końcu aż 80 proc. z nas docenia poznanie konkretnej marki przez wartościowe treści, które ta publikuje – dowiadujemy się z Demand Metric.
Korzyści z prowadzenia bloga
Korzyści, które przynosi Twojemu sklepowi rzetelnie i strategicznie prowadzony blog jest długa. My skupiamy się na tych najważniejszych.
1. Pozyskanie ruchu na stronie
W pozyskaniu ruchu organicznego pomoże stworzenie listy fraz kluczowych – im bardziej szczegółowych, tym lepszych. Dzięki ich umiejętnemu wyszukaniu i późniejszemu użyciu we wpisach, polepszysz pozycję Twojej domeny w wynikach wyszukiwania (przede wszystkim w Google). Dzięki temu zwiększasz szansa, że liczba potencjalnych klientów trafiających na Twoją stronę z Google znacznie wzrośnie.
Zwróć jednak uwagę, by blog był przede wszystkim wartościowy i opierał się na rzetelnych źródłach, a celem wpisów nie było jedynie wykorzystanie fraz kluczowych.
Jeśli chcesz lepiej zrozumieć, jak szybciej rosnąć w wynikach wyszukiwarki Google przeczytaj nasz poradnik Pozycjonowanie jako jeden z elementów strategii marketingowej sklepu internetowego.
2. Prezentacja produktów
Buduj świadomość marki w oparciu o blog – pisz o swoich produktach i usługach jako o rozwiązaniach na możliwe problemy.
Sprzedajesz outdoorowy sprzęt sportowy? Przygotuj tekst o tym, jak nie zmarznąć na campingu. Napisz o kilku sposobach na utrzymanie ciepła, a przy okazji poleć swoje namioty i śpiwory. Skup się na korzyściach – tym, co wyróżnia Twoje produkty spośród konkurencji. Spraw, by marka Twojego sklepu kojarzyła się z dobrą jakością.
3. Opisanie zastosowania produktów
Nie zawsze zastosowanie Twoich produktów musi być oczywiste, nie zawsze też jest jednoznaczne. I tu z pomocą przychodzi blog. Poświęć kilka swoich tekstów na opisanie sposobów użytkowania Twoich produktów lub usług – im ich więcej, tym większa szansa, że użytkownik strony zamieni się w jej klienta.
4. Inspirowanie klientów
Podążaj za nowymi trendami w Twojej dziedzinie i regularnie podrzucaj swoim czytelnikom inspiracje. Przygotowuj modne i różnorodne zestawienia – zarówno w formie graficznej, jak i tekstowej. Sprzedając meble lub akcesoria ogrodowe stwórz wpisy, w których przedstawisz gotowe ciekawe aranżacje z produktami, które oferujesz. Pamiętaj, że bardzo ważną rolę w przypadku inspiracyjnych artykułów odgrywają zdjęcia i inne materiały graficzne (np. infografiki).
5. Kreowanie się na eksperta
Czytelnicy nie oczekują już tylko samego produktu, ale i eksperta, który w konkretnym obszarze im doradzi. Jeżeli masz wiedzę na dany temat – podziel się nią. Blog to świetny sposób na budowanie własnej marki i jej rozpoznawalności. Posiadając swoją grupę odbiorców treści blogowych, zwiększasz szansę, że staną się Twoimi stałymi klientami.
Więcej o kreowaniu się na eksperta przeczytasz w naszym wpisie Bądź jak Elon Musk i dziel się swoją ekspercką wiedzą.
6. Odciążenie Działu Obsługi Klienta
Na blogu pisz wprost o swoich produktach i usługach – o ich zastosowaniu, konserwacji i obsłudze. Staraj się myśleć, jak potencjalny klient – jakie pytania może mieć odnośnie do Twojej oferty? Co może wymagać dodatkowego objaśnienia? Tworząc serię praktycznych wpisów na blogu, odciążysz Dział Obsługi Klienta, usprawnisz komunikację z użytkownikiem i, bez wątpienia, wzmocnisz jego zaufanie do marki.
Buduj relacje
Mniej formalny język, spersonifikowane i wartościowe treści przyciągają nie tylko nowych czytelników na Twoją stronę, ale także są elementem budowania długotrwałych relacji z potencjalnymi klientami. Bądź szczery, staraj się uczciwie i kompleksowo odpowiadać na pytania klientów, a jest ogromna szansa, że za to Ci się odwdzięczą… kolejnym zakupem.