Fanpage sklepu internetowego. Czy warto go prowadzić?

#sklepy internetowe #Facebook

06.01.2023
Udostępnij:

Ludzie coraz więcej czasu spędzają na przeglądaniu serwisów społecznościowych. Dlaczego Ty, jako przedsiębiorca miałbyś nie skorzystać z tej szansy? W ten sposób możesz dotrzeć do nowych klientów. Tak robi już wiele firm, i co najważniejsze – klienci to doceniają. Ważne jest jednak, co i kiedy publikować.

Dużo firm uważa media społecznościowe za kluczowy element swojej strategii marketingowej. Okazuje się ona skuteczna – pozwala utrzymać relację klientami, ale przede wszystkim zdobyć nowych.


Dlaczego Facebook?

Firma Hootsuite zaprezentowała niedawno kolejną edycję raportu dotyczącego mediów społecznościowych. Według raportu – w Polsce z internetu korzysta prawie 32 miliony osób, czyli prawie 85% populacji. Prawie 26 milionów osób korzysta z mediów społecznościowych. W ciągu jednego roku wzrost wyniósł aż 11%. Użytkowników cały czas przybywa, więc warto ten fakt wykorzystać.

Polacy spędzają w internecie aż 6 godzin i 44 minuty dziennie, z czego w mediach społecznościowych, aż 2 godziny. Sporą rzeszę fanów ma serwis YouTube, ale także Facebook. Korzysta z niego prawie 90% internautów. Platformę Marka Zuckerberga najchętniej wybierają osoby po 35 roku życia. Młodsi wolą Instagram lub TikToka.

Z danych Hootsuite wynika również, że reklama na Facebooku jest skuteczniejsza w przypadku komunikatów kierowanych do kobiet. To one częściej w nie klikają (średnio 23 razy na miesiąc, a mężczyźni ok. 15). Zazwyczaj z Facebooka internauci korzystają na smartfonie, rzadziej na komputerze.


Od czego zacząć?

Oczywiście od założenia konta, które musi być zarejestrowane na Ciebie. Z pewnością już takie masz, więc wystarczy, że zalogujesz się i wejdziesz na podstronę facebook.com/pages/create.

To czas, w którym musisz uzupełnić formularz i wskazać nazwę strony, wybrać kategorię i wypełnić pole Opis. Po kliknięciu Utwórz stronę, będziesz musiał uzupełnić dodatkowe informacje. Wybierz zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, uzupełnij dane kontaktowe i inne informacje, na których Ci zależy. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz je edytować lub usuwać. Twój fanpage jest gotowy.

To czas, aby dowiedzieli się o tym Twoi klienci. W pierwszym kroku zaproś do polubienia swoich znajomych. Niestety Facebook ma pewne ograniczenia i nie można zapraszać obcych osób, które nie są Twoimi znajomymi na Facebooku. Nie martw się, z czasem liczba kliknięć wzrośnie. Żeby tak się stało – umieść w widocznym miejscu na stronie komunikat, w którym zaprosisz do odwiedzenia twojego fanpage.


Co publikować?

Mając swój fanpage, będziesz mógł zgromadzić fanów swojej marki i informować ich o ważnych wydarzeniach, promocjach, nowej ofercie lub na przykład organizować konkursy. Użytkownicy będą mogli w łatwy sposób bezpośrednio przenieść się do Twojego sklepu internetowego i dokonać zakupów.

Prawdopodobnie, to Ty będziesz decydować, jakie treści będą publikowane na stronie. Jeśli nie masz pomysłów na posty, możesz zasugerować się naszą ściągą. Z artykułu dowiesz się, jak przygotować koncepcje postów na każdy miesiąc.

Posty powinny mieć spójny charakter — dużą rolę odgrywa wcześniej przygotowana strategia. Ważne, abyś odpowiedział sobie na pytanie, co chcesz zyskać poprzez publikacje? Od tego będzie zależało, jak będzie wyglądał Twój kalendarz publikacji. Możesz realizować różne cele, za pośrednictwem różnych rodzajów treści.

Eksperci uważają, że nie warto publikować postów częściej niż 2 do 5 razy w tygodniu, ponieważ Facebook, w przypadku większej częstotliwości ucina zasięgi postów. Wyjaśnijmy, jak powinna wyglądać ogólna strategia postów – na przykładzie sklepu z akcesoriami dla wędkarzy.

Firma zdecydowała się regularnie publikować posty — trzy razy w tygodniu.
  • Poniedziałki – ciekawostki np. pokazywać największe złowione okazy (sprzyja zdobywaniu nowych fanów i utrzymywaniu relacji z obecnymi).
  • Środy – żarty i dowcipy o wędkarzach (sprzyja udostępnieniom, buduje grupę fanów).
  • Piątki – praktyczne porady dla wędkarzy, np. jaki rodzaj przynęty wybrać (lokowanie produktu).

  • Kluczem do sukcesu jest wyróżnienie się, dlatego warto publikować różnego rodzaju zdjęcia i ikonografiki. Dobrym pomysłem jest oznaczanie innych w postach, dzięki czemu jest szansa na zwiększenie zasięgu organicznego (bezpłatnego) postów. Innymi, dobrymi pomysłami mogą być: publikacja filmików z poradami, zdjęć z dnia życia firmy, wszelkiego rodzaju ciekawostek oraz dzielenie się wiedzą dziedzinową.

    Jeśli nie masz na to czasu, zdaj się na specjalistów. Zazwyczaj agencji trzeba za taką usługę zapłacić około 1000 zł, w przypadku niewielkiej liczby postów i mało rozwiniętego kanału. W tej cenie specjaliści będą odpowiadać na wiadomości i komentarze, aby budować relację z Twoimi klientami.

    Z czasem warto skorzystać z płatnych form reklam na Facebooku, bo jak już doskonale wiesz, kryje się tu ogromny potencjał. Możesz ustalić budżet, który chcesz przeznaczyć na reklamę na Facebooku. Mając 100 zł, będziesz mógł wydawać na promocję postów około 3 zł dziennie. Z budżetem na poziomie 1000 zł z pewnością trafisz do większej liczby potencjalnych konsumentów.

    Musisz wiedzieć, że prowadzenie fanpage jest dzisiaj niemal koniecznością. Klienci korzystają z mediów społecznościowych i również tam będą szukać informacji na temat Twojej firmy. Bardzo często traktują media społecznościowe jako kanał komunikacji z marką – w przypadku pytań o dostępność asortymentu czy dostawę skierują swoje pierwsze kroki właśnie tam.

    Przeczytaj także:

    Ecommerce

    Jakie są najpopularniejsze metody płatności w internecie?

    Sprawdź, z jakich metod płatności najczęściej korzystają obecnie klienci kupujący online i które warto wprowadzić w Twoim sklepie internetowym w 2025 r.

    23.10.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Sprzedaż międzynarodowa (cross-border) – jak skutecznie i bezpiecznie wprowadzić ją w Twoim e-commerce?

    Dowiedz się, jak wprowadzić płatności walutowe w e-commerce, zapewniając bezpieczne transakcje. Odkryj kluczowe strategie minimalizowania ryzyka w sprzedaży...

    19.08.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Jak wprowadzić model subskrypcyjny w e-biznesie i zachęcić do niego swoich klientów?

    Dowiedz się, jak wdrożyć subskrypcje i skutecznie zarządzać płatnościami subskrypcyjnymi. Zwiększ obroty swojego e-biznesu i zbuduj trwałe relacje z klientami.

    12.08.2024 Czytaj więcej