Jakie formy płatności przez internet mogą wesprzeć Twój początkujący biznes?

#płatności online #metody płatności #sklepy internetowe

06.11.2023
Udostępnij:

Jako początkujący przedsiębiorca najbardziej skupiasz się na aspektach takich jak wybór produktów, projekt strony internetowej i marketing. Jednak jednym z ważniejszych elementów, który może wpłynąć na sukces Twojego e-sklepu, jest wybór odpowiednich form płatności przez internet. W tym artykule omówimy, jakie są dostępne opcje płatności online i jakie korzyści mogą one przynieść właścicielom sklepów internetowych, zwłaszcza tym na początku swojej drogi.



Zdając sobie sprawę z rosnącej konkurencji, ważnym aspektem jest skupienie się na wykorzystaniu odpowiednich narzędzi, które mogą pomóc w przyciąganiu klientów i zwiększeniu konwersji. Trzeba zadbać o ich potrzeby, również te dotyczące form płatności przez internet.


BLIK – ulubiona forma płatności internetowych


Z badania Autopay Jak kupujemy w internecie wynika, że o wyborze preferowanej formy płatności przez internet decyduje przede wszystkim wygoda (67 proc.) oraz szybkość płatności (61 proc.). Nieco mniej ważne dla Polaków jest bezpieczeństwo transakcji (42 proc.) oraz jej cena (15 proc.).

W 2020 roku najbardziej popularne były płatności:

  • szybka płatność elektroniczna obsługiwana przez operatora, np. Autopay, PayU
  • płatność BLIK
  • karta płatnicza
  • samodzielny przelew na konto sklepu
  • za pobraniem – u kuriera, na poczcie

Tylko trzy pierwsze formy płatności przez internet w ostatnich latach odnotowały wzrost zainteresowania: szybkie płatności, BLIK i karta płatnicza. Natomiast samodzielne przelewy na konto, a szczególnie płatność za pobraniem sporo straciły w oczach klientów robiących zakupy on-line.

Potwierdzają to badania Autopay, z których wynika że Polacy coraz chętniej wybierają BLIK-a. W 2022 roku była to najczęściej preferowana metoda opłaty zakupów internetowych (27 proc.). Niewiele mniej popularną formą były szybkie płatności elektroniczne, które wybierało 26 proc. respondentów. Płatność kartą płatniczą była z kolei ulubioną metodą zapłaty dla 16 proc. kupujących w sieci.

Omówmy więc korzyści sposobów płatności, które są najważniejsze z perspektywy klienta.


Szybka płatność elektroniczna obsługiwana przez operatora


Początkujący właściciele sklepów internetowych często poszukują takich rozwiązań, które umożliwią im szybkie i skuteczne przetwarzanie płatności online. Szybka płatność obsługiwana przez operatora jest jednym z najbardziej efektywnych rozwiązań na rynku, zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw. Pozwala ona na natychmiastową akceptację płatności od klientów, a to ma kluczowe znaczenie w skróceniu czasu procesu zakupowego. Przetwarzanie płatności w czasie rzeczywistym, eliminuje opóźnienia związane z tradycyjnymi przelewami bankowymi.

Szybka płatność elektroniczna jest zazwyczaj łatwa do zintegrowania z systemem sklepu internetowego. Dla początkujących właścicieli sklepów, dostępność gotowych rozwiązań jest dużym ułatwieniem. Operatorzy płatności często oferują też wsparcie techniczne i obsługę klienta.

Co ważne, to usługa płatnicza, która umożliwia klientom dokonywanie płatności online w sposób wygodny i bezpieczny. Operatorzy płatności zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa transakcji, co jest szczególnie ważne w przypadku danych klientów.


Płatność BLIK


Pozyskanie klientów i zachęcenie ich do dokonania zakupów ma szczególne znaczenie na początku przygody z e-commerce, a płatności BLIK mogą tu odegrać ważną rolę. Płatność BLIK jest jednym z najbardziej akceptowanych rozwiązań płatności mobilnych w Polsce.

Płatność BLIK to usługa płatnicza oparta na aplikacji mobilnej banku. Wystarczy wpisać kod z aplikacji i potwierdzić transakcję. Płatność BLIK jest więc błyskawiczna i wygodna, co zwiększa szanse na udaną transakcję. BLIK skraca czas procesu zakupowego i minimalizuje ryzyko błędów w płatnościach. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat, koniecznie przeczytaj artykuł: Dlaczego warto wdrożyć płatności BLIK w e-sklepie?


Karta płatnicza


Płatności kartami płatniczymi odbywają się za pośrednictwem systemów kart płatniczych, takich jak np. Visa, MasterCard. Klienci wprowadzają dane swojej karty, takie jak numer karty, datę ważności i kod CVV, aby dokonać płatności. Następnie bank autoryzuje lub odrzuca transakcję. To uniwersalna forma płatności internetowych, akceptowana na prawie całym świecie. Płatności kartami płatniczymi są szybkie i rzadko prowadzą do błędów w procesie płatności. Integracja płatności kartami płatniczymi z systemem sklepu internetowego jest podobnie, jak w przypadku wyżej opisach form płatności internetowych, bardzo prosta.


Formy płatności przez internet a wiek klientów


Z pośrednictwem szybkich płatności elektronicznych, korzystają głównie obecni 30- i 40-latkowie. BLIK wybiera młodsze pokolenie. Najmłodsi respondenci wyraźnie częściej od innych grup wiekowych preferują także płatności Google Pay (14 proc. wskazań). Najstarsi preferują przelewy tradycyjne, które jednak tracą z roku na roku na popularności. Więcej na temat upodobań, poszczególnych grup docelowych, dowiesz się z artykułu: BLIK ulubioną formą płatności za zakupy online.


Wybór optymalnych rozwiązań dla Twojego biznesu


Równie ważnym, co dostarczenie skutecznych i bezpiecznych form płatności przez internet, jest zrozumienie, że klienci cenią sobie wybór. Oferowanie różnych form płatności przez internet, jest więc ważnym elementem skutecznego handlu online. W świetle tego, dobrym podejściem jest zaproponowanie minimum trzech różnych form płatności przez internet, aby sprostać oczekiwaniom i zwiększyć komfort zakupów dla klientów.

Oferując karty płatnicze, płatności BLIK, oraz szybkie płatności elektroniczne obsługiwane przez operatora, dajesz klientom pełen wachlarz możliwości, z których mogą wybierać. Dzięki temu każdy klient znajdzie dla siebie najbardziej dogodną opcję płatności, co z kolei pozytywnie wpłynie na jego doświadczenie zakupowe i przełoży się na Twój sukces.


Chcesz podnieść konwersję w swoim sklepie internetowym?

Uruchom niezawodne Płatności Autopay

Zacznij pobierać płatności

Jakie formy płatności przez internet warto oferować w sklepie?

W sklepie internetowym warto oferować różnorodne metody płatności, aby zaspokoić preferencje jak najszerszej grupy klientów. Do najpopularniejszych opcji należą płatności mobilne BLIK, karty debetowe i kredytowe, szybkie przelewy i e-portfele. Ważne jest, aby dostosować oferowane metody do rynku, na którym działasz, oraz do profilu Twoich klientów, uwzględniając ich nawyki zakupowe i bezpieczeństwo transakcji.

Jak zapewnić bezpieczeństwo płatności internetowych dla klientów?

Żeby zapewnić bezpieczeństwo transakcji online, należy wdrażać rozwiązania zgodne z branżowymi standardami bezpieczeństwa, takimi jak protokół SSL dla szyfrowania danych oraz PCI DSS dla ochrony danych kart płatniczych. Dodatkowo, warto zastosować zaawansowane systemy monitorowania i wykrywania oszustw, a także weryfikacji tożsamości, takie jak 3D Secure, oraz regularnie aktualizować oprogramowanie i systemy płatnicze, aby chronić się przed najnowszymi zagrożeniami cybernetycznymi.

Jak proces płatności online wpłynie na doświadczenie klientów?

Proces płatności online ma bezpośredni wpływ na doświadczenie klientów — jeśli jest szybki, intuicyjny i bezproblemowy, może znacząco zwiększyć zadowolenie klientów i prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Z drugiej strony, skomplikowany lub długi proces płatności może prowadzić do frustracji klientów i zwiększać liczbę porzucanych koszyków zakupowych, negatywnie wpływając na konwersję sprzedaży i lojalność klientów.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Jak wykorzystać analizy płatności do zwiększenia przychodów sklepu internetowego?

Dowiedz się, jak wykorzystać analizę danych płatności do zrozumienia zachowań klientów, optymalizacji oferty sklepu osiągnięcia lepszym wyników finansowych.

28.05.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jaka będzie przyszłość e-commerce według raportu "Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz"?

Dowiedz się, jak integracja świata online i offline, personalizacja doświadczeń zakupowych oraz smartfony zmieniają sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów.

27.05.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Zrównoważony rozwój i e-commerce: strategie zmniejszania śladu węglowego dużych platform zakupowych

Poznaj ekologiczne praktyki w e-commerce, takie jak biodegradowalne opakowania, lokalne dostawy, czy zaawansowane zarządzanie zasobami i wprowadź je u siebie.

23.05.2024 Czytaj więcej