Sklepy internetowe często tracą klientów w decydującym momencie – podczas opłacania zakupów. Z tego wynika, że efektywny system płatności może znacząco podnieść poziom sprzedaży. Płatność BLIK, choć niezwykle popularna wśród klientów, nadal bywa niedoceniana przez właścicieli e-sklepów. A szkoda, bo oferuje unikalną kombinację wygody, szybkości i bezpieczeństwa, a więc tego, co wpływa na decyzje zakupowe klientów.
– Według danych ECC Koln, firmy zajmującej się doradztwem w e-commerce, aż 75 proc. e-konsumentów, uważa proces płatności za kluczowy. Sprzedawcy, którzy udostępniają popularne metody płatności, dbają o doświadczenia konsumenta, zwiększają konwersję, a co za tym idzie – pomnażają zyski. (źródło)
Wynika z tego, że wdrożenie BLIK to prosty krok, który może przyczynić się do wzrostu sprzedaży w sklepie internetowym, i nie tylko. Co jeszcze można zyskać?
Wzrost zaufania klientów
Wielu początkujących przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, jak trudne jest zdobycie zaufania klientów. Okazuje się, że w przypadku e-sklepów, właśnie wprowadzenie płatności BLIK może być skutecznym sposobem, na przekonanie ich do siebie.
BLIK jest znany i ceniony w Polsce, więc możliwość skorzystania z takiej płatności, przekazuje klientom ważny sygnał – sklep dba o ich komfort i bezpieczeństwo. Kiedy klienci widzą, że mogą korzystać z zaufanej i bezproblemowej metody płatności, ich gotowość do dokonania zakupu znacząco wzrasta. Ponadto, dla wielu klientów, widok znanej metody płatności działa jak znak jakości samego sklepu – sugeruje, że firma jest wiarygodna.
Szybsze zakupy
Płatności BLIK charakteryzują się błyskawicznym czasem przetwarzania, co pozwala na natychmiastowe zakończenie zakupów. Ta cecha jest szczególnie ważna w przypadku klientów, którzy cenią sobie szybkość i wygodę zakupów, ale też tych, którzy mają tendencje do robienia ich pod wpływem emocji. Szybkość płatności BLIK minimalizuje więc ryzyko rezygnacji z zakupu w ostatnim, kluczowym momencie.
Świadczą o tym dane Baymard Institute zaprezentowane na stronie blik.pl – średni wskaźnik porzucenia koszyka zakupowego wynosi 68 proc. Najczęściej dochodzi do tego na ostatnim etapie zakupów – każda sekunda jest więc na wagę złota.
Ta płynność i szybkość dokończenia zakupów nie tylko ułatwia życie klientom, ale też bezpośrednio przekłada się na wyższą konwersję. Wybierając BLIK, klient nie musi przechodzić przez długie i skomplikowane procesy autoryzacji płatności i nie ma czasu na ponowne przemyślenie zakupów.
Bezpieczeństwo podczas płatności
Bezpieczeństwo transakcji online to ważna kwestia dla świadomych klientów. BLIK wykorzystuje unikalne, jednorazowe kody, które znacznie zmniejszają ryzyko oszustw finansowych, jak również redukują możliwość wystąpienia chargebacków (zwrotów płatności). Dodatkowo, transakcje wymagają autoryzacji przez aplikację bankową użytkownika, co dodatkowo zwiększa poziom bezpieczeństwa.
Klienci, zdając sobie sprawę z bezpieczeństwa, czują się pewniej dokonując zakupów, co przekłada się na wzrost ogólnej sprzedaży. Dlaczego? Jeśli czują się bezpiecznie dokonując zakupów, są bardziej skłonni do ponownego wyboru tego samego sklepu w przyszłości.
Niskie opłaty za usługę
Ponoszone przez przedsiębiorców koszty mają bezpośredni wpływ na ostateczny zysk. Dlatego wielu z nich poszukuje atrakcyjnych finansowo rozwiązań, które nie uszczuplą nadto firmowego budżetu. Oszczędności można szukać również w oferowanych metodach płatności.
Należy pamiętać, że od każdej transakcji płatniczej pobierana jest prowizja. Może być ona od razu potrącana od wpłaty zleconej przez klienta (do sprzedawcy trafia pomniejszona kwota) lub sumowana na koniec miesiąca (sprzedawca jednorazowo ponosi koszt prowizji). Bez względu na sposób rozliczenia, należy pamiętać, że prowizja obniża wpływy, dlatego tak ważne jest, żeby wybierać operatorów płatności oferujących jak najniższe prowizje.
Taką możliwość dają właśnie płatności BLIK – wyróżniają się dzięki swoim stosunkowo niskim opłatom transakcyjnym. Sklepy mogą oszczędzać na kosztach, nie obciążając przy tym swoich klientów dodatkowymi opłatami. To przekłada się na możliwość oferowania bardziej konkurencyjnych cen, a w efekcie – wzrost sprzedaży. Ponadto oszczędności mogą być reinwestowane w rozwój biznesu, marketing, czy poprawę jakości obsługi klienta.
Łatwa integracja
Wprowadzenie nowych technologii do e-commerce często wiąże się z wyzwaniami technicznymi i czasochłonnością. Jednak płatności BLIK wyróżniają się na tle innych metod płatniczych swoją prostotą i łatwością integracji. Dzięki temu właściciele sklepów internetowych mogą szybko i efektywnie wdrożyć tę metodę płatności, minimalizując przerwy w działalności sklepu, a to ma oczywiście wpływ na liczbę dokonywanych w tym czasie zakupów. Właścicielom zaś pozwala na skupienie się na prowadzeniu biznesu, a nie na technicznych aspektach wdrożenia nowej metody płatności.
Dostępność dla wielu grup klientów
Zdolność dotarcia do jak najszerszego grona odbiorców, stanowi kolejne wyzwanie dla właścicieli nowych e-sklepów. Płatności BLIK są natomiast dostępne dla niemal wszystkich posiadaczy smartfonów, co otwiera drzwi do znacznego rozszerzenia bazy klientów.
Wiele badań pokazuje, że coraz więcej osób korzysta ze smartfonów podczas robienia zakupów, o czym pisaliśmy w artykule: Mobile first w e-commerce – ostatni dzwonek na zmiany. Najczęściej wybieraną metodą płatności jest właśnie BLIK. Według badania SW Research, wybiera go aż 71 proc. ankietowanych. Tym samym BLIK zdecydowanie wyprzedza w rankingu preferencji Polaków szybkie przelewy (37 proc.) oraz karty (36 proc.) – czytamy na stronie BLIK. Oferowanie BLIK jako metody płatności umożliwia więc sklepom internetowym dotarcie do nowych klientów, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży.
Marketing i promocje
BLIK może być pomysłem na promocję e-sklepu. To może być na przykład zniżka na kolejne zakupy, darmowa dostawa – o ile zakup zostanie opłacony BLIKiem. Takie działania nie tylko zachęcają do korzystania z BLIK jako metody płatności, ale także mogą generować ruch na stronie, co przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Długofalowo, wykorzystanie płatności BLIK w strategiach marketingowych i promocyjnych może znacząco wpływać na wizerunek marki jako innowacyjnej i dostosowującej się do potrzeb klientów.
Przykładem skutecznej promocji jest dobre wyeksponowanie BLIKA na stronie internetowej i wykorzystanie go do skrócenia ścieżki płatności. Tak zrobił czołowy polski portal Interia. Po umożliwieniu wpisywania kodu BLIK bezpośrednio w serwisie Poczty Interii, w procesie opłacania rachunków, odnotowano spadek porzucania koszyków o 43 proc. oraz retencję nowych użytkowników wyższą o 20 punktów procentowych.
Wdrożenie płatności BLIK w e-sklepie to nie tylko krok w stronę nowoczesności, ale przede wszystkim strategia, która może znacząco wpływać na wzrost sprzedaży. W dłuższej perspektywie, sklepy, które korzystają z tego systemu płatności, mogą oczekiwać większej liczby powtarzalnych zakupów. Klienci, którzy doświadczyli bezproblemowej i szybkiej transakcji, są bardziej skłonni do ponownego skorzystania z usług tego samego sklepu. To stwarza możliwość budowania silnej i lojalnej bazy klientów, co jest marzeniem każdego przedsiębiorcy, na początku jego zawodowej drogi.
Płatności online dla sklepów internetowych
Wybierz bezpieczne i niezawodne płatności Autopay i rozwiń swój biznes online