Płatności w sklepie internetowym, które pomagają zakończyć proces zakupowy sprzedażą

#ecommerce #płatności online #sklepy internetowe

13.11.2023
Udostępnij:

Jednym z czynników wpływających na wysokość sprzedaży jest szybki proces płatności. Jak odpowiednie rozwiązania płatnicze mogą pomóc właścicielom sklepów internetowych w zachęcaniu klientów do dokonania zakupu? Wiadomo, że powinny być łatwe w obsłudze. Co jeszcze wiemy na ten temat?



Daj klientowi wybór


Jednym z ważniejszych aspektów płatności w sklepie internetowym jest udostępnienie klientom różnych opcji płatności. Przykładami są sklepy: gorgol.pl i sklep e-obowie.pl. Oferują klientom wiele form płatności, umożliwiając wybór najbardziej dogodnej.


platnosci-w-sklepie-internetowym-gorgol

Źródło: Formy płatności - GORGOL Oficjalny Sklep Firmowy


platnosci-w-sklepie-internetowym-eobuwie

Źródło: eobuwie.com.pl

Zadbaj o bezpieczeństwo transakcji


Jak widzisz sklep e-obuwie, zaraz pod listą płatności w sklepie internetowym, zamieścił komunikat o bezpieczeństwie transakcji. Nie bez powodu – bezpieczeństwo to kluczowy aspekt dla klientów przy wyborze, czy dokończyć zakup w danym sklepie internetowym. Przykładowo, certyfikat SSL oraz zabezpieczenia płatności, takie jak weryfikacja dwuetapowa, zapewniają klientom pewność, że ich dane są chronione.


Minimalizuj przeszkody


Uproszczenie procesu płatności do minimum to inny istotny czynnik, który na pewno wpłynie na szybsze zakończenie transakcji. Tak jak przy tworzeniu strony internetowej, warto podążać ścieżką zakupową, tak w przypadku płatności też należy minimalizować liczbę kroków, które musi przejść klient do upragnionych zakupów. Wybierz operatora płatności, który oferuje płynny proces płatności, eliminując zbędne kroki i zapewniając użytkownikom prosty sposób na dokończenie zamówienia.


Zachęcaj, uświadamiaj, edukuj


Oferty specjalne związane z wybraną metodą płatności mogą być znakomitym narzędziem do zachęcania klientów do dokonania zakupu. Przykładowo, udzielanie rabatów za korzystanie z określonej karty kredytowej lub metody płatności mobilnych może zmotywować klientów do dokończenia zakupu. Jest to szczególnie ważne przy wprowadzaniu nowych form płatności w sklepie internetowym, na przykład płatności odroczonych.


Dobierz odpowiednie metody płatności w sklepie internetowym


Kiedy mówimy o sprzedaży w sklepie internetowym, nie można pominąć dwóch istotnych elementów: łatwości obsługi i szybkości procesu płatności. Dla klientów te czynniki są często decydujące w podjęciu decyzji zakupowej. Więcej na ten temat pisaliśmy w artykule Dlaczego warto wdrożyć płatności BLIK w e-sklepie? Wspomnieliśmy w nim również, że klienci najbardziej doceniają właśnie płatności BLIKiem, natychmiastowe przelewy i karty płatnicze. Dlatego nie pomijaj tych opcji, one są najważniejsze.

Dokończenie transakcji z pewnością ułatwią klientom tzw. płatności jednym kliknięciem. Klienci, którzy już dokonali zakupów w danym sklepie i zapisali swoje dane płatnicze, mogą dokonywać płatności jednym kliknięciem, co skraca czas procesu płatności do absolutnego minimum. Tak jest na przykład w serwisie Amazon, gdzie podając dane karty kredytowej, jest ona zapamiętywana przy kolejnych zakupach.

Ciekawym rozwiązaniem, szczególnie dla młodszego pokolenia, są portfele cyfrowe, takie jak Apple Pay, czy Google Pay. Oferują wyjątkową łatwość obsługi i szybkość. Klienci mogą dokonywać płatności za pomocą swojego smartfona lub zegarka, co eliminuje potrzebę ręcznego wprowadzania danych płatniczych. To nie tylko skraca czas płatności w sklepie internetowym, ale także zwiększa bezpieczeństwo transakcji.

Sklepy internetowe, które oferują dedykowane aplikacje mobilne, mogą zaoferować klientom płatności za pośrednictwem tych aplikacji. To wygodne rozwiązanie, które umożliwia klientom dokonywanie płatności bezpośrednio z poziomu aplikacji, co eliminuje potrzebę przekierowywania się na strony zewnętrzne. Polega to na tym, że aplikację doładowuje się środkami z konta bankowego, a następnie można z nich korzystać w określonym czasie.


Dla klientów, którzy cenią sobie łatwość obsługi i szybkość, wyżej wymienione formy płatności w sklepie internetowym są szczególnie atrakcyjne. Skracają one proces zakupowy, a także eliminują potencjalne bariery, które mogą zniechęcać klientów do dokonania zakupu. Oferowanie tych opcji może znacząco wpłynąć na zwiększenie zadowolenia klientów.


Chcesz rozwinąć sprzedaż przez internet?

Uruchom niezawodne Płatności Autopay i zdobądź klientów

Zacznij pobierać płatności

Przeczytaj także:

Ecommerce

Sprzedaż międzynarodowa (cross-border) – jak skutecznie i bezpiecznie wprowadzić ją w Twoim e-commerce?

Dowiedz się, jak wprowadzić płatności walutowe w e-commerce, zapewniając bezpieczne transakcje. Odkryj kluczowe strategie minimalizowania ryzyka w sprzedaży...

19.08.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak wprowadzić model subskrypcyjny w e-biznesie i zachęcić do niego swoich klientów?

Dowiedz się, jak wdrożyć subskrypcje i skutecznie zarządzać płatnościami subskrypcyjnymi. Zwiększ obroty swojego e-biznesu i zbuduj trwałe relacje z klientami.

12.08.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak zróżnicowany wybór metod płatności online może zredukować porzucone koszyki w e-sklepie?

Pay-by-link, Apple-pay, Google-pay – sprawdź, jak dostępność ulubionych metod płatności wpływa na decyzje zakupowe kupujących w sieci i pomaga podnieść sprzedaż.

05.08.2024 Czytaj więcej