PrestaShop, podobnie jak inne platformy e-commerce, pozwala rozszerzyć swój podstawowy zakres funkcjonalny poprzez instalację specjalnych wtyczek – darmowych lub płatnych. Przyjrzyjmy się kilku najciekawszym z perspektywy właściciela sklepu internetowego.
Wtyczki do Presty są opracowywane zarówno przez zespół PrestaShop, jak i podmioty zewnętrzne – w tym duże firmy technologiczne, marketingowe, finansowe, analityczne. Swoje wtyczki do Prestashop mają Facebook, Google, Amazon i wiele innych, w tym Blue Media.
Dziś przeanalizujemy wybrane moduły, które są dostępne z poziomu oficjalnej strony PrestaShop. Łącznie jest ich ponad 4000. By ułatwić poszukiwania, Presta podzieliła je na kategorie według 'potrzeb' lub 'funkcji'. W potrzebach znajdziemy moduły, które pomogą zwiększyć wartość koszyka, poprawić zadowolenie klienta, zoptymalizować konwersję, czy zwiększyć ruch na stronie. Natomiast w funkcjach znalazły się wtyczki związane z płatnościami, marketingiem, designem i nawigacją, czy ruchem i widocznością. Tak więc wtyczki do Presty mogą udoskonalać proces zakupowy, optymalizować sklep lub integrować go z usługami zewnętrznymi – np. kurierami.
Ważne: zanim zainstalujesz wybraną wtyczkę do Presty, upewnij się, że jest ona kompatybilna z Twoją wersją sklepu.
💡 W naszej bazie znajdziesz również artykuł porównujący PrestaShop vs. WooCommerce. Jeśli zastanawiasz się nad wyborem jednego z rozwiązań – znajdziesz tam sporą dawkę wartościowych informacji.
Presta Addons – SEO
Jedną z podkategorii w grupie 'Ruch & Widoczność' jest SEO (pozycjonowanie naturalne). Znajdziesz w niej blisko 200 wtyczek, które mają za zadanie zwiększyć widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania. Dodatki mogą służyć do uzupełniania metatagów, linkowania wewnętrznego, tworzenia map strony, itp. – czyli wszystkiego, co ma wpływ na pozycjonowanie.
Na liście znajdziesz zarówno darmowe wtyczki do Presty, jak i te kosztujące blisko 500 euro. To, którą wybierzesz powinno zależeć przede wszystkim od Twoich potrzeb. Darmową opcją jest moduł Google sitemap. Pozostałe moduły widoczne na stronie Presty są płatne – najtańsze z nich kosztują około 70 euro. Jeden z nich, Redirections URL, pozwala uporać się ze zmorą sklepów internetowych, czyli nieistniejącymi stronami. Wtyczka automatycznie przekierowuje użytkownika z nieistniejących stron produktów na właściwą stronę nadrzędną.
💡 Więcej o tym, jak groźne są 404-ki dla sklepów internetowych i jak je skutecznie wyeliminować dowiesz się z naszego darmowego poradnika dla właścicieli e-commerce. Kliknij w link, żeby przejść do strony, gdzie możesz go pobrać.
PrestaShop Addons – płatności online
W kategorii 'moduły płatności dla PrestaShop' znajdziesz blisko 280 propozycji – część jest darmowa, a część płatna. Przybliżymy Ci szczegóły wtyczki, którą znamy najlepiej. Chodzi oczywiście o bezpłatny moduł BluePayment dla platformy PrestaShop stworzony przez Blue Media – oficjalnego partnera PrestaShop.
Płatności Blue Media dla PrestaShop umożliwiają szybkie i bezpieczne przyjmowanie płatności od klientów sklepu internetowego. Bramka płatnicza obsługuje 99% metod płatności dostępnych na rynku – w tym te najbardziej konwersyjne, jak BLIK, BLIK 0, szybkie przelewy, Google Pay i Apple Pay.
Proces płatności we wtyczce jest maksymalnie uproszczony i skrócony, dzięki czemu klienci nie mają trudności z realizacją płatności i częściej finalizują swoje zakupy. Pozytywnym skutkiem są więc: spadek liczby porzuconych koszyków i wzrost konwersji. Checkout może być osadzony na stronie sklepu jako jego integralna część – co znaczy, że klient pozostaje na stronie sklepu przez cały proces płatności.
Właściciele sklepów mają również bezpłatny dostęp do szczegółowych danych analitycznych i mogą poznać dokładną ścieżkę zakupową klienta oraz sprawdzić jego zachowania na poszczególnych etapach procesu i na tej podstawie podjąć działania optymalizujące. Moduł zapewnia możliwość śledzenia całego procesu zakupowego użytkownika (od momentu dodania do koszyka poprzez informację czy zamówienie zostało opłacone).
Funkcjonalność zapewnia integrację z GA4, która do połowy 2023 będzie jedyną analityką wspieraną przez Google. Universal Analitycs nie będzie dłużej wspierany i serwisy będą musiały wdrożyć GA4.
Nowość: bramka płatnicza Blue Media pozwala klientowi na zmianę wybranej metody płatności aż do ostatniej chwili, czyli do momentu potwierdzenia transakcji. To istotny wyróżnik na tle konkurencji, który przyczynia się do wzrostu konwersji.
Wtyczki do PrestaShop – marketing
Zadaniem modułów z kategorii 'Promo & Marketing' jest stymulowanie sprzedaży. Dzięki wtyczkom w Twoim sklepie mogą pojawić się: promocje, przypomnienia o opuszczonych koszykach, program lojalnościowy, polecenia, gry i konkursy. W przypadku tej kategorii masz do wyboru niemal 500 wtyczek – wiele z nich jest jednak płatnych.
SendinBlue to darmowa wtyczka do Presty, a w zasadzie kompleksowy moduł do zarządzania e-mailami oraz marketingiem mobilnym (SMS). Wysyłkę newsletterów umożliwia również MailChimp. Przydatny może się okazać również dodatek PrestaShop Marketing with Google, który umożliwia połączenie sklepu z usługami Google i promowanie produktów za pośrednictwem sieci Google Search, YouTube lub Gmail.
Presta Addons – jak wybrać właściwe wtyczki?
Jeżeli nie wiesz, który moduł wybrać – możesz je uszeregować wg najlepiej ocenianych i zapoznać się z opiniami innych użytkowników. Być może znajdziesz w nich przydatne informacje, które pomogą Ci podjąć decyzję.
Warto również skonsultować się z firmą IT, która utrzymuje Twój sklep internetowy. Jeżeli specjalizuje się we wdrożeniach PrestaShop, z pewnością znajdą się w niej specjaliści, którzy podpowiedzą Ci, które moduły naprawdę warto aktywować.
Jedno jest pewne – wtyczki do Presty sprawią, że Twój sklep zyska nowe, cenne możliwości, które pomogą Ci rozwinąć biznes i zwiększyć dochody.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o płatnościach Blue Media dla PrestaShop, skontaktuj się z nami, a nasi specjaliści odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania. Gdy podejmiesz decyzję o uruchomieniu naszego modułu – skorzystaj z instrukcji, która przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces aktywacji.