11 pomysłów na dobry tytuł wiadomości e-mail

#marketing #newsletter #email marketing

06.06.2022
Udostępnij:

Zastanawiasz się, jak tytułować newslettery, żeby klienci chcieli je otwierać? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, na to pytanie, ale można wypróbować kilku sposobów, które sprawdziły się u innych. Metoda prób i błędów w tym przypadku jest jak najbardziej dozwolona.

Użytkownicy poczty elektronicznej codziennie dostają nawet kilkadziesiąt różnych maili, z czego większość to oferty reklamowe. W gąszczu spamu mają kilka sekund, aby zdecydować, co jest dla nich ważne, a co nie. Twoim celem jest stworzenie takiego tytułu, który sprawi, że adresat wiadomości, ją otworzy, a nie wyrzuci do kosza.

Jak informuje freshmail.pl aż 35% odbiorców otwiera wiadomość tylko ze względu na temat maila, a 69% odbiorców maili oznaczyło wiadomość jako spam, bazując jedynie na temacie wiadomości, nie wchodząc w nią.

Tytuł musi więc przyciągać uwagę, wzbudzać zainteresowanie, nakłaniać do działania i dać obietnicę, że odbiorca w środku e-maila znajdzie coś wartościowego.

Jak długi powinien być tytuł?

Zastanawiasz się, jak długi powinien być tytuł e-maila? Pewnie myślisz, że powinien być krótki. Okazuje się, że niekoniecznie. Barbara Stawarz-Garcia, w książce „Content marketing i social media” powołuje się na badania przeprowadzone przez Mail Chimp. Wynika z nich, że długość tytułu e-maila nie ma wpływu na poziom jego klikalności. Ważne, aby miał sens – nie ilość, a jakość.

Z drugiej strony, trzeba mieć na uwadze, że większość internautów, przegląda pocztę e-mail przez telefon. Może więc zdarzyć się sytuacja, że tytuł zostanie ucięty. Jaki jest więc złoty środek? Najlepiej, aby tytuł miał około 50 znaków ze spacjami. Więcej o optymalnych długościach, różnych rodzajów tekstów dowiesz się z artykułu: Ile słów ma dobrze napisany tekst?

Sprawdzone sposoby na dobry tytuł

Zaprojektowanie mocnego tytułu to trudne zadanie, jest jednak kilka sztuczek, które możesz wypróbować.

1. Zegar tyka

Czas start – masz czas do północy na zakupy - 30%!

Zdarza się, że klienci mają w planach zrobić zakupy, ale ciągle odkładają to na później. Taka informacja może ich skutecznie zachęcić do działania, a przynajmniej do odczytania treści wiadomości. Oferty ograniczone czasowo, są skuteczne i warto wykorzystać ten fakt, konstruując niebanalny tytuł wiadomości. Należy wziąć pod uwagę, że zakupy online często robimy pod wpływem impulsu, więc taki tytuł powinien przynieść oczekiwany skutek.

2. Znani i lubiani

Magdalena Mołek ma rytuał, który pozwala jej zachować spokój przez cały dzień. Wiesz jaki?

Społeczny dowód słuszności, często przynosi oczekiwany skutek. Jednak póki nie spróbujesz, nie dowiesz się. Pamiętaj, że użycie nazwiska znanej osoby, czy nazwy marki powinno zostać poprzedzone uzyskaniem oficjalnej zgody.

3. Jak zrobić…?

Jak zrobić oryginalny tort, który zachwyci wszystkich gości?

Teksty praktyczne są chętnie czytane, bo oprócz informacji o produkcie dają wiele cennych wskazówek. Klient ma poczucie, że nawet jeśli nie kupi produktu, to poświęcony na przeczytanie tekstu czas nie będzie stracony. Taki tytuł powinien mieć jednak w treści porządne rozwinięcie. Czytelnik, klikając w taki tytuł, oczekuje konkretnych wskazówek.

4. Znamy Twój problem

Masz problem z zasypianiem? Rozwiązanie jest prostsze, niż myślisz.

Twój klient, przeglądając skrzynkę pocztową, może w jednej chwili zainteresować się jednym z wielu e-maili, o ile będzie trafiał w jego potrzeby. Każdy produkt rozwiązuje jakiś problem (bezpośrednio lub pośrednio). Czasem wystarczy to podkreślić, aby trafić do swojego nabywcy.

5. Prostota

Branża nieruchomości – zainwestuj 100 tysięcy, zyskasz 8% w skali roku.

Często najprostsze sposoby, są najbardziej skuteczne. Tego typu e-mail wyjaśnia wszystko. Klient dokładnie wie, o jaką branżę chodzi, ile musi mieć pieniędzy i co na tym zyska. Jeśli ta propozycja mu odpowiada, to nie będzie zastanawiał się nawet chwili, aby doczytać szczegóły. Ten prosty przykład, można wykorzystać w różnych dziedzinach.

6. Pozytywne wibracje

Dzień dobry, jaki piękny dziś dzień! Słoneczko praży, a Ty nie masz leżaka?

Często najprostsze sposoby, są najbardziej skuteczne. Tego typu e-mail wyjaśnia wszystko. Klient dokładnie wie, o jaką branżę chodzi, ile musi mieć pieniędzy i co na tym zyska. Jeśli ta propozycja mu odpowiada, to nie będzie zastanawiał się nawet chwili, aby doczytać szczegóły. Ten prosty przykład, można wykorzystać w różnych dziedzinach.

7. Obietnica

Masz problem ze zbuntowanym nastolatkiem? Mamy na to sposób.

Często odpowiedzi na nurtujące pytania szukamy w internecie. Byłoby miło – a dla Ciebie skutecznie – jeśli takie rozwiązanie problemu, pojawi się na e-mailu.

8. Kontrowersja

87% osób w czasie pracy przegląda Facebooka – wiemy, że Ty też!

Nie jest tajemnicą, że najbardziej poczytne są kontrowersyjne treści. Trzeba jednak ustalić to w ramach polityki firmy, czy ten kierunek jest odpowiedni. Jeśli tak, to można spodziewać się sporej ilości wejść w treść e-maila. Wiele osób, może się przecież zastanawiać, skąd masz tego typu informacje…

9. Liczysz się tylko Ty

Dziękujemy za ostatnie zakupy – mamy dla Ciebie prezent…

To często spotykany tytuł wiadomości, zachęcający do kolejnych zakupów (o ile prezentem będzie rabat). Okazuje się, że jest on skuteczny z dwóch powodów. Klient poznał już Twoje produkty i usługi i ma o nich wyrobione zdanie. Jeśli sprawdziły się, chętnie skorzysta z takiej promocji – czyli kliknie i sprawdzi, co trzeba zrobić, aby prezent odebrać.

10. Kto pyta, nie błądzi

Dlaczego rano nie można się opalić? Sprawdź!

Ach ta ciekawość! Przeglądając dziesiątki e-maili reklamowych, nagle ktoś informuje Cię o czymś niebanalnym. Ciekawość klienta, raczej nie pozwoli przejść oprócz takiego e-maila obojętnie – o ile interesuje go ta tematyka.

11. Wyliczanka

3, 2, 1 – start! Rozpoczynamy wielką wyprzedaż sezonową!

Wyliczanka może przyjąć różne formy, np. 5 kroków do..., 8 sposobów na ... Lubimy konkretnie podane na tacy informacje, które możemy wykorzystać w życiu. Dlatego to bardzo dobry kierunek podczas projektowania tytułu wiadomości e-mail. Warto spróbować takiej formy, bo prawdopodobnie spotka się ze sporym odzewem. Zauważyłeś, że tytuł tego artykułu też jest wyliczanką? Może właśnie dlatego, teraz go czytasz?

Analiza przypadku

Przejdźmy do analizy konkretnych tytułów wiadomości. Weźmy pod lupę pierwsze trzy reklamowe tematy wiadomości.

tytuly-maili-przyklady

# Grupa Allegro zdecydowała się na personalizowany e-mail, zauważając wcześniej, że klient interesował się danym produktem – to automatyzacja marketingu, o której dowiesz się więcej z artykułu: Marketing automation – kiedy warto go wdrożyć?

# Ania w Spółce z Naturą podziękowała za ostatnie zakupy i zaproponowała prezent, co oznacza, że zdecydowała się na klasyczny pomysł nr 9, który opisaliśmy wyżej.

# H&M przesyła ofertę wakacyjną, która działa na wyobraźnie. Która z pań nie kliknie, aby zobaczyć, jak wyglądają landrynkowe stroje?

Jak widzisz, pomysłów na skuteczne tytuły wiadomości nie brakuje. Na tym etapie warto eksperymentować i sprawdzać, co w Twoim przypadku będzie najlepszym pomysłem. Jednym ze sposobów na zbadanie skuteczności Twoich tytułów, jest test A/B, o którym więcej dowiesz się z poradnika: Jak przeprowadzić test A/B w sklepie internetowym? Zawsze po wprowadzeniu kolejnego pomysłu na tytuł e-mail, sprawdzaj, która forma, przyniosła największą konwersję. Ważne jest nie tylko to, ile osób, przeczytało wiadomość, ale również ile osób, na nią zareagowało. Jeśli różnica pomiędzy kliknięciem a reakcją będzie znacząca, to możesz wyciągnąć wnioski. Prawdopodobnie tytuł był dobry, ale egzaminu nie zdała pozostała treść e-maila.

Cenne wskazówki na koniec

  • o ile to możliwe, personalizuj tytuł wiadomości;
  • twórz krótkie tytuły – do 50 znaków – Badanie Marketo wykazało, że tematy zawierające cztery słowa otrzymały najwyższe średnie wskaźniki otwarć (18,26%);
  • używaj numerów – Yesware przeanalizował 115 milionów wierszy tematycznych i stwierdził, że uwzględnienie liczb w wierszach tematu zwiększa liczbę otwartych e-maili;
  • nie przesadzaj z emotikonami – nowsza analiza Search Engine Land wskazuje, że mogą mieć negatywny wpływ na zachęcanie odbiorców do otwarcia wiadomości e-mail;
  • nie pisz w agresywny sposób, nie używaj wykrzykników i dużych liter;
  • rozwiń temat e-maila, przez zastosowanie ciekawego preheader’a – to pierwsze zdanie, jakie program pocztowy może znaleźć w treści maila, wyświetli się on zaraz za tematem wiadomości;
  • stosuj zasadę 4U – temat powinien zawierać takie czynniki jak: urgent (pilne), unique (unikalne), ultra-specific (bardzo dokładne), useful (przydatne).

  • Pamiętaj, że to właśnie tytuł ma największy wpływ na liczbę otwarć, czyli wartość Open Rate. Dlatego też warto poświęcić na niego więcej uwagi, aby Twój mailing był jak najbardziej skuteczny. Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego obszernego artykułu, będzie Ci łatwiej tworzyć mocne tytuły wiadomości e-mail.

    Przeczytaj także:

    Ecommerce

    Sprzedaż międzynarodowa (cross-border) – jak skutecznie i bezpiecznie wprowadzić ją w Twoim e-commerce?

    Dowiedz się, jak wprowadzić płatności walutowe w e-commerce, zapewniając bezpieczne transakcje. Odkryj kluczowe strategie minimalizowania ryzyka w sprzedaży...

    19.08.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Jak wprowadzić model subskrypcyjny w e-biznesie i zachęcić do niego swoich klientów?

    Dowiedz się, jak wdrożyć subskrypcje i skutecznie zarządzać płatnościami subskrypcyjnymi. Zwiększ obroty swojego e-biznesu i zbuduj trwałe relacje z klientami.

    12.08.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Jak zróżnicowany wybór metod płatności online może zredukować porzucone koszyki w e-sklepie?

    Pay-by-link, Apple-pay, Google-pay – sprawdź, jak dostępność ulubionych metod płatności wpływa na decyzje zakupowe kupujących w sieci i pomaga podnieść sprzedaż.

    05.08.2024 Czytaj więcej