Dekadę temu konsumenci podczas zakupów online czuli się nieco zagubieni i niepewni. W czasie pandemii stali się bardziej świadomi zarówno tego jak działają zakupy online, jak i własnych potrzeb i oczekiwań.
Do tematu należy podejść zadaniowo. Kiedy idziesz do lekarza, chcesz znaleźć przyczynę swoich problemów, a nie tylko złagodzić objawy. Podobnie jest z zaspokojeniem oczekiwań klientów. Trzeba je najpierw poznać, a później poprawić w sklepie to, co nie działa lub działa nie tak, jak oczekują tego kliencie. O tym „co dokucza” klientom możesz przeczytać więcej w raporcie Izby Gospodarki Elektronicznej Omni-commerce. Kupuję wygodnie.
Klienci chcą kupować wygodnie i wielokanałowo
Wymagania konsumentów wobec każdego z kanałów zakupowych zmieniają się. Dziś jednym z głównych oczekiwań konsumenckich jest możliwość realizacji zakupów wielokanałowych.
💡 Więcej na temat wielokanałowości dowiesz się z naszego artykułu: Cross-channel – co musisz wiedzieć o krzyżowaniu kanałów sprzedaży?
W przypadku aplikacji mobilnych marek lub m-sklepów (kanał mobilny) najważniejszym wymaganiem jest utrzymanie koszyka zakupowego pomiędzy kanałami – istotne dla 17% internautów, a 19% e- i m-kupujących. Jeśli dodamy do tego wymaganie dotyczące utrzymania informacji o wyborach i zakupach (12%), mamy 1/3 klientów, którzy oczekują płynnego przemieszczania się pomiędzy kanałami zakupowymi, tzw. no-line shopping – wyjaśniają eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej. Innym ważnym postulatem m-konsumentów jest szybkość działania m-sklepu, a także dobrej jakości zdjęcia produktów i łatwe do znalezienia informacje o ich dostępności.
Jakie są oczekiwania klientów wobec usług świadczonych przez sklepy internetowe?
Sprzedawco, zmień się na lepsze
Jeśli wiesz już, jakie oczekiwania mają klienci, przyjrzyj się uważnie swojemu sklepowi i przeanalizuj ewentualne braki. Oto co warto zrobić.
💡 Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule: Jak skrócić czas ładowania się strony?
💡 O tym, które metody płatności zaoferować kupującym w sklepie internetowym, dowiesz się z artykułu Jakie są najpopularniejsze metody płatności w internecie?
💡 Fotografie muszą być wysokiej jakości, a o szczegółach przeczytasz w naszym poradniku: Jak zrobić dobre zdjęcia produktów do e-sklepu?
Jeżeli uda Ci się wprowadzić wymienione rozwiązania udoskonalające działanie Twojego sklepu internetowego, z pewnością będzie Ci łatwiej sprostać oczekiwaniom klientów.
💡 Jeśli interesuje Cię poprawa jakości obsługi klienta skorzystaj z oferty Callback24 i rozwiń swój biznes.