Czasami z pozoru nieistotne rzeczy mogą mieć znaczący wpływ na działanie sklepu internetowego i jego odbiór przez klientów. Umiejscowienie przycisków, liczba kroków w procesie zakupowym, sposób przedstawienia informacji o płatnościach i dostawie… To wszystko ma znaczenie.
Jakie informacje muszą znaleźć się na stronie sklepu internetowego?
Łatwy dostęp do najważniejszych informacji jest dla klientów bardzo ważny. Nie chcą tracić czasu na poszukiwania. Chcą wiedzieć od razu ile kosztuje produkt, a ile dostawa, z jakich metod płatności i doręczenia mogą skorzystać i ile będą czekać na swoje zamówienie. Dlatego…
Umieść w widocznym miejscu informacje o dostępnych metodach płatności, sposobach dostawy, zwrotach i reklamacjach, oraz szacowanym czasie oczekiwania na przesyłkę.
Możesz w tym celu przygotować specjalne podstrony: “Dostawa i płatność” oraz “Zwroty i reklamacje”, a linki do nich umieścić w stopce, dzięki czemu klienci z łatwością je znajdą. To częsta praktyka, przez co klienci często automatycznie szukają tych informacji właśnie w stopce.
Tuż obok warto umieścić link do regulaminu i polityki prywatności. Jeżeli nie masz pewności co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego – przeczytaj ten artykuł na naszym blogu. Jeśli natomiast szukasz profesjonalnego wsparcia w tym zakresie, możesz skorzystać z pomocy naszego partnera – Legal Geek – prawników specjalizujących się w e-biznesie.
💡 Pobierz darmowy poradnik dla właścicieli e-commerce "Jak dostosować regulamin sklepu internetowego do wymagań na 2023 rok" i wprowadź w życie nasze wskazówki, żeby dopełnić wymogów formalnych.
Prezentacja informacji o produktach
Prawidłowa prezentacja produktu ma istotny wpływ na decyzję zakupową klienta. Dlatego przygotowując kartę produktu, pamiętaj o tym, żeby znalazły się na niej:
Upewnij się, że żadne ruchome elementy na stronie (np. czat) nie zasłaniają ważnych treści, takich jak przyciski umożliwiające zakup.
Warto również ułatwić klientowi samo wyszukiwanie produktów. Możesz to zrobić stosując różnego rodzaju filtry lub sortowanie.
Łatwe płatności to wyższa konwersja
Żeby podnieść swoją wiarygodność i zapewnić klienta o bezpieczeństwie transakcji, umieść w widocznym miejscu wszystkie najważniejsze informacje o operatorze płatności , którego wybrałeś. Jeżeli korzystasz z bramki płatniczej Autopay, możesz wykorzystać poniższy opis:
Autopay S.A. jest krajową instytucją płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) i posiada zgodę Narodowego Banku Polskiego (NBP) na prowadzenie Systemu Płatności BlueCash. Posiada certyfikat PCI DSS i działa zgodnie z normą ISO 27001. Rozwiązania Autopay spełniają wymogi branżowych regulatorów: NBP, KNF i UODO.
Warto również umieścić specjalny baner z logotypami banków i organizacji kartowych na podstronie dotyczącej płatności, w regulaminie lub w innym widocznym miejscu na stronie (umieszczenie banera uwarunkowane jest wymogami organizacji płatniczych: Visa, Mastercard) – możesz skorzystać z gotowych, przygotowanych przez banerów.
Zadbaj również o to, żeby proces płatności był tak krótki i prosty jak to możliwe. Możesz go skrócić o jeden krok umożliwiając akceptację polityki prywatności i regulaminu podczas zlecania płatności. Żeby to zrobić zastąp zwykły przycisk “Kupuję” przyciskiem “Akceptuję i płacę”.
Na ekranie podsumowującym zamówienie umieść wszystkie informacje transakcyjne, czyli kwotę, numer zamówienia, dane sprzedawcy i kupującego, dostępne metody płatności, podmiot realizujący usługę oraz administratora danych osobowych.
Dobrą praktyką jest również umożliwienie klientowi zmiany metody płatności aż do ostatniej chwili przez zleceniem zapłaty, ponieważ daje mu to poczucie kontroli nad procesem. Bramka płatności Autopay daje taką możliwość.
💡 Chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Pobierz darmowy poradnik dla właścicieli e-commerce "21 sposobów na to, jak podnieść współczynnik konwersji w sklepie internetowym" i wprowadź w życie nasze wskazówki.
O czym jeszcze warto pamiętać?
Duża konkurencja na rynku sklepów internetowych sprawia, że nie tylko cena produktu ma znaczenie. Bardzo ważną rolę w “wyścigu” po sympatię i lojalność klientów odgrywa komunikacja. Dlatego spraw, żeby tylko jedno kliknięcie dzieliło klienta od kontaktu z Twoim sklepem. Stwórz specjalną podstronę “Kontakt”, gdzie będą widoczne: adres sklepu, numer telefonu oraz adres e-mail. Dodatkowo możesz podpiąć na stronie specjalny czat do bieżącej obsługi zapytań. Zdarza się, że klienci wahają się pomiędzy kilkoma produktami lub mają trudność w znalezieniu czegoś na stronie – w takich sytuacjach szybka odpowiedź na czacie może decydować o tym, czy klient złoży zamówienie.
Gdy dojdzie do zakupu, zadbaj o to, by klient dokładnie wiedział na jakim etapie realizacji znajduje się jego zamówienie. Wysyłaj wiadomości na każdym z kolejnych etapów. Dopilnuj również, by firma logistyczna, z którą współpracujesz, umożliwiała klientom śledzenie przesyłki.
Omówiliśmy jedynie podstawowe dobre praktyki, których warto się trzymać. Istnieje również szereg zasad dotyczących nawigacji w sklepie, sposobu prezentacji metod płatności, komunikacji mobilizującej do zwiększenia wartości koszyka itp. Jeżeli ten temat Cię interesuje – rozwiniemy go w jednym z kolejnych wpisów.