Znając odpowiedź na to pytanie, łatwiej Cię będzie dobrać odpowiednie strategie, kanały i narzędzia, dzięki którym trafisz do serc lub rozumów potencjalnych klientów.
Zachowanie klienta jest w głównej mierze uzależnione od tego, w jakim jest wieku. Jeżeli Twoimi klientami są głównie osoby w wieku od 22 do 42 lat, to warto, abyś poznał, czym charakteryzuje się „pokolenie Millenium”.
Millenialsi
Millenialsi to pokolenie Y, czyli osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem. Nazywa się ich również pokoleniem cyfrowym – nie bez powodu. Są oswojeni z nowinkami technologicznymi, aktywnie korzystają z internetu i często dokonują zakupów online. Cechuje ich duża pewność siebie, wysokie mniemanie o swoich umiejętnościach, przekonanie o własnej wyjątkowości, nadmierne oczekiwania oraz silna awersja wobec krytyki.
Osoby z tego pokolenia mają problem z myśleniem autonomicznym i wyrobieniem sobie własnych poglądów, często wiedzy szukają w odmętach internetu. Patrząc na to jakimi są klientami, można wyróżnić cztery charakterystyczne cechy: narcyzm, mobilność, pośpiech i indywidualność. Świetnie opisała je Barbara Stawarz-Garcia w książce pt. „Content marketing i social media” (więcej o książkach, które powinien przeczytać każdy właściciel sklepu internetowego znajdziesz w tym artykule).
Co charakteryzuje współczesnego klienta?
Jeżeli Twoja oferta jest skierowana do innej grupy docelowej, przeczytaj nasz artykuł o pokoleniu silver, które jest coraz wyraźniej obecna na rynku e-commerce.
Jak prowadzić sprzedaż, mając tę wiedzę?
Mamy sytuację rynkową, w której to klienci dyktują warunki. Nie można ich traktować jednakowo. Trzeba wziąć pod uwagę, jakie mają oczekiwania – a następnie je spełnić. Będzie to o wiele łatwiejsze, jeśli nie zapomniałeś lekcji, o tym Jak określić grupę docelową sklepu internetowego?