Wiesz dlaczego w marketach, co jakiś czas, zmienia się umiejscowienie niektórych towarów? Dlaczego chleb i inne produkty pierwszej potrzeby są na końcu? Otóż to gra psychologiczna mająca na celu nakłonić klienta do większych zakupów. Nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale Ty jako właściciel e-sklepu powinieneś. Niektóre z tych technik możesz wprowadzić do swojej strategii, aby zwiększyć konwersję.
Merchandising to wywieranie wpływu na zachowanie klienta za pomocą odpowiedniej prezentacji asortymentu w sklepie. Jest skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży, poprzez czerpanie inspiracji z psychologii zachowań konsumentów. W przypadku sklepu internetowego polega to na takiej prezentacji produktów, aby finalnie jak najwięcej z nich wpadło do koszyka zakupowego.
Płeć ma znaczenie
JKobiety robią zakupy inaczej, niż mężczyźni. Kobiety nie zawsze trzymają się wyznaczonego planu zakupowego, często kupują więcej, niż potrzebują. Lubią porównywać produkty i zapoznać się ze szczegółami. Mężczyźni są bardziej zadaniowi. Kupują to, co mieli zaplanowane i rzadko kiedy poświęcaj czas na przeglądanie produktów spoza listy. W efekcie kobiety spędzają w sklepie internetowym więcej czasu, niż mężczyźni. Są również bardziej podatne na rekomendowane przez sklep produkty. To oznacza, że prezentacja produktów w Twoim e-sklepie powinna być dostosowana do płci, do której kierujesz ofertę.
W przypadku kobiet sprawdzi się estetycznie przygotowany sklep, w którym produkty będą prezentowane w sposób szczegółowy. Duże znaczenie mają zdjęcia i informacje o produkcie – np. skład czy pochodzenia. Warto również pokusić się o większą listę rekomendowanych produktów.
W przypadku mężczyzn warto postawić na jasny i czytelny przekaz, który poprowadzi ich krok po kroku do wrzucenia produktu do koszyka. Nie ma sensu odrywać go od realizacji zadania, jakim jest wrzucenie produktu do koszyka i finalizacja transakcji.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, co zrobić, żeby sklep internetowy zarabiał więcej – pobierz opracowany przez nas darmowy poradnik dla właścicieli e-commerce.
Praktyczne wskazówki
Warto postępować według opracowanego przez specjalistów od marketingu schematu AIDA:
Zastanawiasz się, jak w praktyce zastosować tę strategię w Twoim e-biznesie? Oto kilka wskazówek:
Zapewnij swoim klientom bezpieczne płatności online
Aktywuj bramkę płatniczą Autopay i zwiększ konwersję w swoim sklepie internetowym.
Jeżeli zależy Ci, aby klienci kupowali więcej, niż zaplanowali, to koniecznie wprowadź do swojego sklepu powyższe zasady merchandisingu w e-commerce. Atrakcyjna wizualnie strona i estetycznie zaprezentowany asortyment mogą przynieść wiele korzyści, przede wszystkim wzrost konwersji i umocnienie wizerunku wartościowej marki.