Jak możemy przeczytać w analizie opublikowanej na stronie PARP, "za sprawą pandemii, w 2020 r. nastąpił znaczny, bo blisko 40% wzrost polskiego e-handlu". Do zakupów online przekonali się ci do tej pory nieprzekonaniu, czego dowodzą dane mówiące, że już 77% kupujących Polaków robi zakupy w internecie.
Obecne warunki sprawiają, że kolejni przedsiębiorcy decydują się rozszerzyć sprzedaż o kanał online lub wybierają założenie sklepu internetowego jako sposób na rozpoczęcie działalności. Jeżeli Ty też masz podobne plany i zastanawiasz się jak otworzyć sklep internetowy, poniżej wyjaśniamy, co zrobić krok po kroku.
Założenie sklepu internetowego – wybór platformy e-commerce
Jeżeli wiesz już co i komu chcesz sprzedawać, musisz dokonać wyboru rozwiązania technologicznego, na bazie którego powstanie Twój sklep internetowy. Na rynku istnieje wiele platform e-commerce, z różnym zakresem funkcjonalnym. Zanim dokonasz wyboru, zapoznaj się z możliwościami poszczególnych platform, sprawdź opinie na ich temat i porównaj koszty.
Wybór platformy e-commerce powinien być konsekwencją tego, jaki biznes planujesz rozwijać. Jeżeli chcesz sprzedawać ograniczoną liczbę produktów, wyłącznie na polskim rynku, nie potrzebujesz zaawansowanego rozwiązania, które oferuje dziesiątki różnych funkcji.
💡 W naszej bazie wiedzy znajdziesz porównanie PrestaShop i WooCommerce, czyli dwóch najpopularniejszych rozwiązań dla e-commerce. Artykuł stanowi omówienie najważniejszych cech obydwu platform.
💡 Opisaliśmy również platformę Opencart, która się cieszy się popularnością, zwłaszcza wśród małych i średnich sklepów internetowych.
Do najpopularniejszych rozwiązań należą: PrestaShop, WooCommerce, Shoper, Shopify, Shopware, Magento, Comarch, SOTE, Sky-Pay, OpenCart, Atomstore oraz Selly.
Konfiguracja sklepu internetowego i aktywacja płatności online
Gdy wybierzesz już platformę e-commerce, dodasz produkty do katalogu, uzupełnisz opisy produktów i zdjęcia (więcej o tym jak zoptymalizować kartę produktu znajdziesz w podlinkowanym artykule), przyjdzie czas na dalszą konfigurację sklepu internetowego –w tym na wybór operatora płatności i aktywację bramki płatniczej.
Porównując oferty operatorów płatności, zwróć uwagę na to:
Jeżeli chcesz lepiej poznać Płatności online Blue Media dopasowane do potrzeb sklepów internetowych – kliknij w link, a przejdziesz do strony, gdzie znajdziesz wszystkie potrzebne informacje.
Płatności online dla sklepów internetowych
Wybierz bezpieczne i niezawodne płatności, a rozwiniesz swój biznes
Zbieraj dane od samego początku
Dane mają bardzo duży wpływ na powodzenie sklepu internetowego. To dzięki nim wiesz ilu masz klientów, które produkty cieszą się największym zainteresowaniem, a które strony powodują, że użytkownicy opuszczają stronę sklepu. Mają te i szereg innych informacji, będziesz w stanie optymalizować proces zakupowy i sukcesywnie podnosić współczynnik konwersji.
Dlatego konfiguracja sklepu internetowego powinna obejmować również podpięcie narzędzi analitycznych, np. Google Analytics.
💡 Jeżeli do tej pory nie korzystałeś z Google Analytics – pobierz koniecznie nasz darmowy poradnik, z którego dowiesz się jak podłączyć Google Analytics 4 do swojej witryny.
Jak otworzyć sklep internetowy – podsumowanie
Założenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością wyboru platformy e-commerce, aktywacji płatności internetowych, doboru narzędzi analitycznych, podpisania umów z firmami logistycznymi i szeregiem mniejszych i większych zadań.
W powyższym artykule opisaliśmy tylko niektóre z nich. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym Jak stworzyć sklep internetowy – kliknij w link, a przejdziesz do strony z naszym darmowym poradnikiem, w którym opisaliśmy m.in. co powinna zawierać podstrona "o nas", jak stworzyć dobre karty produktów, jak opracować politykę zwrotów i reklamacji i wiele więcej. Zawarte w nim informację pomogą Ci przejść przez cały proces zakładania sklepu internetowego.