Strategia zbierania nisko wiszących owoców w sklepie internetowym

#sprzedaż online #techniki sprzedażowe #sprzedaż wielokanałowa

12.05.2022
Udostępnij:

Masz ambitne plany i chcesz, aby przychody Twojego sklepu internetowego wzrosły kilkukrotnie? Koniecznie poznaj strategię zbierania nisko wiszących owoców.

Wyobraź sobie, że jesteś w sadzie i chcesz zebrać kilka skrzynek jabłek. W sadzie są setki drzew pełnych soczystych jabłek. Czy zaczniesz zrywać te jabłka, które są na czubku jabłoni, czy te, które są na wyciągnięcie Twojej ręki? Odpowiedź wydaje się prosta. Tylko dlaczego w biznesie robisz zupełnie inaczej? Próbujesz pozyskać klientów, których zdobycie wiąże się z o wiele większym wysiłkiem. Przecież masz pod ręką klientów, gotowych na Twoją ofertę. Właśnie od nich trzeba zacząć, bo przyczynią się do zwiększenia sprzedaży przy jednoczesnej minimalizacji kosztów. To powinno być wystarczające – przynajmniej na tym etapie. Oczywiście przyjdzie czas na zdobywanie szczytów, ale dopiero wtedy, gdy nisko wiszące owoce się skończą.

Strategia zbierania nisko wiszących owoców okiem ekspertów

Z prezentacji agencji Harbingers „5 strategicznych obszarów, w których musisz coś zmienić!” można dowiedzieć się jakie są sposoby na osiąganie większych przychodów w sklepie internetowym. Co ciekawe, eksperci informują, że:

  • przychody powinny rosnąć w tempie 150% rocznie,
  • średnia kwartalna dynamika wzrostu ruchu z SEO powinna wynosić 25%,
  • ROI z content marketingu powinno wynosić 1000%.

  • Zdaniem autorów, aby osiągnąć takie wyniki, trzeba zastosować jedną z pięciu strategii, między innymi wspomnianą strategię zrywania nisko wiszących owoców. Jak ją wdrożyć do swojego biznesu?

    Nisko wiszące owoce w sklepie internetowym

    Spójrz na swój sklep z nieco innej perspektywy i zastanów się jak on, tak naprawdę, działa. Dokonaj analizy SWOT. O tym, jak ją przygotować pisaliśmy w poradniku: Zagraj w SWOT – wygraj strategię.

  • Sprawdź, czy Twoja strona jest widoczna w przeglądarce, jeśli nie – zacznij od poprawy tego wskaźnika.
  • Dokonaj analizy, czy widoczność strony przekłada się na odpowiednio wysoki ruch na stronie.
  • Prześledź ścieżkę zakupową w Twoim sklepie (więcej na ten temat dowiesz się z tego artykułu.
  • Dowiedź się, jakie mogą być przyczyny porzuconych koszyków zakupowych (o tym, jak to zrobić wyjaśniliśmy w tym artykule).
  • Jeżeli zatrudniasz specjalistę ds. sprzedaży, przyjrzyj się jego pracy. Być może okaże się, że jest mało efektywna i nie przyczynia się do pozyskania nowych klientów.
  • Sprawdź, czy pozostali pracownicy wywiązują się ze swoich obowiązków – może problem tkwi w zasobach ludzkich firmy, np. osoba odpowiedzialna za przesyłki, wysyła je z opóźnieniem.

  • Ta wiedza pozwoli Ci zrozumieć, co może stanowić problem dla kupujących. Później zastanów się jak zadbać o obecnych klientów i jak dotrzeć z ofertą do nowych. Co musisz koniecznie zrobić?

  • Zaprojektuj strategię lojalnościową dla obecnych odbiorców, np. dziękuj za dokonanie zakupów, przesyłaj symboliczne upominki itp.
  • Pobudzaj do działania swoich klientów – dawaj rabaty na kolejne zakupy, udostępniaj możliwość skorzystania z limitowanych wyprzedaży.
  • Wykorzystaj fakt, że klienci, już Ci ufają – możesz za ich pozwoleniem publikować pozytywne opinie, jeśli takie się pojawią.
  • Poszukaj nisz – możesz na przykład znaleźć inne zastosowanie swoich produktów, np. sprzedajesz pojemniki biurowe, a przecież możesz sprzedawać je również jako pojemniki do przechowywania rzeczy w gospodarstwie domowym.
  • Pomyśl o nowych kanałach sprzedaży. To, że w jednym sprzedaż nie przebiega zgodnie z planem, nie znaczy, że w innym będzie tak samo. Więcej na ten temat dowiesz się z tego poradnika.

  • Strategia zbierania nisko wiszących owoców pozwoli na rozwój firmy, pozyskanie nowych klientów i zwiększenie przychodów ze sprzedaży. Rzucanie się od razu na głęboką wodę może się okazać niebezpieczne. Pamiętaj – małymi krokami do celu. Wkrótce przyjdzie czas na sięganie wyżej i dalej.

    Przeczytaj także:

    Ecommerce

    Wykorzystanie dużych zbiorów danych (big data) do optymalizacji łańcuchów dostaw w e-commerce

    Dowiedz się więcej o prognozowaniu popytu, zarządzaniu zapasami i personalizacji doświadczeń klientów, aby osiągnąć długoterminowy sukces w handlu internetowym.

    16.05.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Zastosowanie sztucznej inteligencji w analizie sentymentu klientów w e-commerce

    Sprawdź, jak AI może wspierać zarządzanie opiniami, optymalizację ofert i zwiększać satysfakcję klientów, poprzez zaawansowane rozwiązania technologiczne.

    14.05.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Nadszedł czas na channel-free. Co to oznacza dla handlu internetowego?

    Dowiedz się, jak technologie takie jak AI, VR i AR tworzą płynne doświadczenia zakupowe, spełniając wymagania dzisiejszych klientów otwartych na technologie.

    13.05.2024 Czytaj więcej