Blue Media powołuje nową spółkę Autopay Mobility

02.11.2020 |
Udostępnij:

Blue Media powołuje AutopayHandel internetowy od lat niezmiennie stanowi rozwojową dziedzinę, a poszczególni sprzedawcy i dostawcy usług wyprzedzają się w udogodnieniach dla swoich klientów. W efekcie na rynku pojawiło się wiele nowych opcji płatności, dzięki którym w łatwy sposób można zapłacić za zakupione towary, opłacić rachunki, faktury za wykonane zlecenia oraz wykonać inne niezbędne transakcje. Najpopularniejsze z nich to przelew tradycyjny oraz zdobywający coraz więcej zwolenników przelew szybki. Czym różnią się te dwa sposoby płacenia?

Blue Media ze swoich struktur wyodrębniła nową spółkę - Autopay Mobility sp. z o.o. - która zajmie się zarządzaniem i rozwojem coraz popularniejszej usługi Autopay. Na czele nowej firmy stanęli Miłosz Kurzawski i Bartłomiej Gast od wielu lat związani z Blue Media.

Automatyczne płatności za przejazdy autostradami, jakie latem 2019 r. udostępniła spółka Blue Media, cieszą się coraz większą popularnością. Z Autopay korzysta już ponad 400 tys. kierowców, którzy opłacili automatycznie prawie 4 mln przejazdów.

Spółka Autopay Mobility z siedzibą w Warszawie została powołana na początku 2020 r. Jej głównym celem jest zarządzanie usługą automatycznych płatności oraz jej dalszym rozwojem. Pod koniec października 2020 r. - na mocy planowanej reorganizacji i wraz z podniesieniem kapitału zakładowego spółki oraz zaktualizowaniem wpisu do KRS - spółka Autopay Mobility stała się podmiotem świadczącym usługi Autopay, przejmując je bezpośrednio od Blue Media.

- Zainteresowanie automatycznymi płatnościami za autostrady przeszło wszelkie oczekiwania, zarówno nasze, jak i naszych partnerów - operatorów autostrad. Taka usługa z pewnością była bardzo potrzebna, o czym wie każdy, kto jeszcze dwa lata temu jechał samochodem na wakacje nad morze - komentuje Sebastian Ptak, prezes zarządu Blue Media. - Chcemy dalej rozwijać tę usługę, dlatego nieuniknionym krokiem było powołanie odrębnego podmiotu, który koncentruje się w stu procentach na tym zadaniu.

Na stanowisko zarządzających spółką Autopay Mobility powołani zostali Miłosz Kurzawski, dotychczas pełniący rolę dyrektora ds. rozwoju biznesu w Blue Media oraz Bartłomiej Gast, prokurent Blue Media. Obaj managerowie od początku są związani z rozwojem Autopay w ramach struktur Blue Media. Do ich zadań należy m. in. rozwijanie współpracy z bankami oraz innymi partnerami biznesowymi, chcącymi oferować usługę Autopay w swoich aplikacjach oraz ekspansja zagraniczna firmy.

- Jako Autopay Mobility chcemy rozwijać usługi mobility nie tylko w Polsce, ale też w Europie i na świecie. Prowadzimy szereg rozmów z zagranicznymi partnerami, aby w najbliższych miesiącach uruchomić pierwsze usługi poza granicami Polski - zapowiada Bartłomiej Gast, współzałożyciel Autopay Mobility.

- Plany mamy ambitne - chcemy scyfryzować infrastrukturę drogową, by nadążała za coraz szerszym upowszechnianiem się nowych technologii wśród polskich kierowców. Na co dzień korzystamy z aplikacji do nawigacji, kupujemy online wyposażenie auta jak opony, ubezpieczenie czy nawet całe auta. Jednocześnie infrastruktura drogowa wciąż nie jest gotowa na “cyfrowego” kierowcę – pobieramy fizyczne bilety na autostradach czy parkingach, naklejamy na szyby winiety czy płacimy za paliwo przy kasie. W Autopay Mobility pracujemy nad usługami mobility dla autostrad, parkingów, myjni, stacji benzynowych oraz ładowarek do aut elektrycznych na miarę naszych cyfrowych czasów.